Hlavní obsah

Přes milión lidí v Česku má teď lépe zabezpečené účty proti hackerům

Právo, Jakub Svoboda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Přes milión lidí v Česku má od srpna lépe zabezpečené své účty. Jedná se o uživatele internetového bankovnictví České spořitelny servis24.cz a business24.cz. Přitom právě ČS musela 16. srpna zablokovat asi stovce klientů platební karty, které mohly být zkopírovány.

Článek

Vylepšenou ochranu před útoky počítačových hackerů má nyní uživatelům internetového bankovnictví ČS poskytnout nový bezpečnostní systém. Jak banka sdělila, tento systém od začátku srpna rozšiřuje zabezpečení internetbankingu o monitorování nebezpečných webových serverů, blokuje podvodné emaily a navíc identifikuje nebezpečné viry v počítači klienta.

Bezpečnostní systém RSA a aktivně vyhledává potenciálně nebezpečné webové servery, které monitoruje a informace o nich pak odesílá do celosvětových databází. Díky tomu jsou klienti podle ČS včas informováni a varováni před vstupem na tyto servery přímo ve svém internetovém prohlížeči, a to ještě předtím, než na ně hodlají vstoupit.

Systém RSA bojuje i s podvodnými e-maily (tzv. phishing), které mají vzbudit dojem, že byly odeslány z e-mailové adresy České spořitelny, a vyzývají klienta k potvrzení svých osobních bankovních údajů.

Proti virům

„Bezpečnostní systém tyto e-maily sleduje a po jejich identifikaci je zasílá do databází poskytovatelům e-mailových schránek. Dochází tak k eliminaci doručení phishingových zpráv klientům banky,“ uvedla ČS. Její přímé bankovnictví Servis 24 a Business 24 v Česku aktivně využívá přes 1,3 miliónu klientů, z toho 85 % právě internetové bankovnictví.

Nový systém se podle banky také zaměřuje na boj proti počítačovým virům, ke kterým se řadí trojské koně. Ty dokáže systém v počítači klienta rozpoznat ještě dříve, než si jich sám klient všimne. Specialisté ČS pak kontaktují klienta a poradí mu, jak vir odstranit a případně si změnit bezpečnostní údaje.

„Abychom mohli eliminovat útoky hackerů na minimum, je důležitá i aktivita samotného klienta,“ zdůraznil ředitel přímého bankovnictví ČS David Lorenc. Klient by se podle něj neměl do svého internetového bankovnictví přihlašovat z neznámých nebo veřejně dostupných počítačů a stahovat do svého počítače soubory z neznámých zdrojů.

„Zároveň je důležité, aby si pečlivě chránil své přihlašovací údaje a věnoval dostatečnou pozornost aktuálnímu antivirovému nastavení ve svém počítači,“ dodal Lorenc.

Potíže se skimmingem

Česká spořitelna musela v minulých týdnech řešit problémy s takzvaným skimmingem, tedy kopírováním údajů z platebních karet pomocí speciálního snímacího zařízení, která podvodníci umisťují na bankomaty.

Klára Pačesová z ČS potvrdila že, banka nedávno odhalila dva případy skimmingu na bankomatech v Břeclavi a Českých Budějovicích. Padělané karty pachatelé podle Pačesové použili minulý týden v Jižní Americe a Jihovýchodní Asii.

ČS kvůli tomu preventivně zablokovala zhruba 200 platebních karet a slíbila, že klientům uhradí veškeré náklady spojené s případným zneužitím a blokací karty.

Očekáváme odpovědi dalších bank na to, jak jsou modernizovány jejich zabezpečovací systémy u internetového bankovnictví.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám