Hlavní obsah
Foto: Jan Handrejch, Právo

Češi si rádi dělají radost neplánovým nákupem

Dvě třetiny Čechů si aspoň jednou měsíčně udělají radost spontánním nákupem, přičemž neplánovaně utrácejí zejména za potraviny, oblečení či kosmetiku. Spontánními nákupy si zlepšují náladu častěji ženy. Vyplývá to z průzkumu, který agentura TNS AISA provedla pro společnost GE Money Bank.

Foto: Jan Handrejch, Právo
Češi si rádi dělají radost neplánovým nákupem

Aspoň jednou měsíčně si radost spontánním nákupem dělá 68 procent Čechů, dvakrát měsíčně tak činí 40 procent a jedenkrát týdně 16 procent lidí. Šest procent Čechů přiznalo, že spontánním nákupům podléhají dvakrát týdně.

Nejvíce si spontánními nákupy dělají radost mladí lidé do 29 let. Čtyři z pěti mladých lidí neodolají aspoň jednou za měsíc a každý třetí dokonce jednou týdně.

Polovina účastníků průzkumu uvedla, že pro radost si kupují "něco na zub". Zhruba 37 procent respondentů si zlepšuje náladu nákupem oblečení a módních doplňku a 25 procent volí kosmetiku či produkty z oblasti zdraví. Podobné procento připadá na knihy, DVD a hudební CD.

Slevy lákají

Více než polovinu lidí motivují ke spontánnímu nákupu výhodné ceny a slevy. Ženy mají výrazně větší potřebu se nákupem odměnit, což uvádí 41 procent zákaznic a pouze 24 procent zákazníků.

Čas od času si neplánovaný nákup nechá pro sebe více než polovina mužů a dvě třetiny žen, přičemž platí pravidlo, že čím je člověk starší, tím má větší nutkání tento nákup svému protějšku zapřít.

Anketa
Jak často si uděláte radost spontánním nákupem?
Několikrát za měsíc
12 %
Jednou měsíčně
9.4 %
Čas od času, ale ne každý měsíc
60.4 %
Nikdy
18.2 %
Celkem hlasovalo 12343 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků