Hlavní obsah

Češi si oblíbili slevové portály, téměř tři čtvrtiny z nich zde nakupují

V České republice dnes funguje zhruba 120 slevových portálů. Češi se na nich naučili utrácet, za výhodné nákupy ročně zaplatí miliardy korun. Podle průzkumu poradenské společnosti KPMG Česká republika na těchto serverech v současnosti nakupuje zhruba 71 procent lidí.

Češi si oblíbili slevové portály, téměř tři čtvrtiny z nich zde nakupují

Průzkum z poloviny ledna letošního roku zaznamenal výrazný nárůst počtu zákazníků slevových portálů. V květnu 2011 je navštěvovalo 49 procent lidí, za poslední rok a půl se tak zájem Čechů o tento způsob nakupování zvýšil o 22 procentních bodů.

"Zvýšenému zájmu o slevové servery odpovídá i pětinový nárůst tržeb. Podle dosavadních výsledků by měly portály za loňský rok vydělat odhadem 2,8 miliardy korun," uvádí Michal Bareš ze společnosti KPMG. Zatímco zisky slevových portálů stoupají, jejich počet klesá. V roce 2011 na českém trhu působilo přes 200 těchto serverů, nyní jich je kolem 120.

Zákazníci slevových portálů stárnou

V roce 2011 nejběžněji na slevových portálech nakupovali lidé ve věku 18 až 24 let se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním. Za půldruhého roku se však věková hranice posunula. Většinu zákazníků (33 procent) dnes představují lidé ve věku 25–34 let, vzděláním především středoškoláci.

"Nakupování na slevových portálech již nepatří k internetovým výstřelkům, stala se z něho zcela běžná služba, jakou nabízejí klasické internetové obchody. Na portálech se už nebojí nakupovat ani skupiny s menšími technickými znalostmi či ochotou objednávat zboží a služby on-line. Zhruba pětinu zákazníků tvoří lidé starší padesáti let," dodává Bareš.

Převažují "jednorázoví" zákazníci

Ženy i muži nakupují na slevových portálech zhruba stejně. Zatímco ženy podle očekávání kupují více kosmetické přípravky (73 procent), muži se zaměřují především na zvýhodněnou nabídku restaurací a kaváren (70 procent).

Většina návštěvníků slevových serverů však na nich nakupuje jen jednorázově. Portály tak mají problémy s udržením stálé klientely. Mnohé z nich proto zavádějí nejrůznější bonusy a výhody pro registrované. Výjimku tvoří jen kategorie restaurací, která překročila desetiprocentní hranici pravidelných zákazníků.

Nejvíce láká cestování, nejméně zážitky

Ve srovnání s rokem 2011 zaznamenaly velký rozmach slevy v oblasti cestování. Češi nakupují výhodně především pobyty u moře či předvánoční lyžařské zájezdy. Zájem je i o ubytování a krátkodobé i dlouhodobé pobyty ve wellness zařízeních. V roce 2011 tyto nabídky vyhledávalo 26 procent, v lednu 2013 již 66 procent Čechů.

Mezi zákazníky slevových serverů jsou také velmi oblíbené poukázky do restaurací a kaváren (dnes je využívá 65 procent zákazníků). Trojici top slev uzavírá kosmetika a výživové a zdravotní doplňky společně s přípravky na hubnutí (nárůst o 32 procentních bodů na 60 procent). Naopak nejméně čeští zákazníci nakupují zážitky (32 procent).

Anketa
Měla by být v Brně ulička pojmenovaná po Václavu Havlovi?
Ano, V. Havel si to zaslouží
8.8 %
Ano, ale měla by to být reprezentativnější ulice
33 %
Ne, V. Havel by o to nestál
58.2 %
Celkem hlasovalo 8506 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků