Podle průzkumu společnosti Home Credit má s nějakou hotovostní půjčkou zkušenost sedm z deseti Čechů. Nejčastěji se lidé zadlužují kvůli rekonstrukci bydlení, koupi auta, počítačů či vybavení domácnosti.

Ještě nedávno bylo nemyslitelné vzít si půjčku jinak než osobní návštěvou pobočky, nyní ale žijeme v době, kdy mnozí hodně věcí řeší on-line a půjčit si přes internet tak láká čím dál víc lidí.

„Z našeho průzkumu vyplývá, že možnost dohodnout si půjčku na pobočce je důležitá pro 54 procent lidí, zatímco příležitost vyřídit ji on-line je podstatná pro 68 procent,” upřesnil Miroslav Zborovský ze společnosti Home Credit.

A jak dále dodal, u našich východních sousedů Slováků je počet lidí, kteří mají zájem půjčit si peníze on-line, ještě o dvanáct procent vyšší.

Výše úroků je stále nejdůležitější

O tom, zda po půjčce Češi sáhnou, rozhoduje především její cena, resp. kolik celkově zaplatí. Výše úroků a také to, zda jsou s půjčkou spojené nějaké poplatky, je důležité pro osm z oslovených Čechů.

Pro Čechy je dále důležitá rychlost vyřízení půjčky a co nejjednodušší administrativa. Na druhou stranu lidé příliš neřeší, zda je s půjčkou spojené nějaké pojištění.

„Při výběru konkrétní půjčky je třeba se rozhodovat zodpovědně a brát do úvahy co nejvíce parametrů. Na trhu je totiž obrovské množství produktů s diametrálně odlišnými podmínkami. Existují i úvěry, které jsou plně flexibilní a dokáží se přizpůsobit životní situaci člověka. Například může splácet, kolik chce, stačí posílat měsíčně aspoň minimální splátku, a také celý úvěr splatit bez jakýchkoliv pokut,“ doplnil Zborovský.

Na to, aby byl klient s poskytnutou půjčkou spokojen, má největší vliv férovost jednání dané společnosti, srozumitelné a dostatečné informace. Lidé oceňují i možnost mimořádné splátky či předčasného splacení zdarma.

Co však na zákaznickou spokojenost nemá téměř žádný vliv, jsou aktivity ze strany bank, jakými jsou například zasílání novinek, blahopřání k svátkům, soutěže pro klienty či komunikace s nimi na sociálních sítích.