Zájem firem o zajištění pravidelného stravování pro zaměstnance, jak ukázal průzkum PPM Factum pro společnost Edenred, je znát především u malých firem. Stravenky tak svým zaměstnancům v posledních třech letech pořídila více než čtvrtina malých podniků do 50 pracovníků. U velkých firem se stovkami či tisícovkami pracovníků pak přibylo 12 procent nových odběratelů stravenek.

V malých firmách do padesáti zaměstnanců nyní dostává stravenky sedm z deseti zaměstnanců, zatímco ve velkých firmách se stovkami pracovníků je to 95 procent.

ČTĚTE TAKÉ
Stravenky mají stálé místo mezi oblíbenými benefity
Třetina firem zvýší zaměstnancům hodnoty stravenek

„Malých firem se stravenkami přibývá výrazně rychleji, a to zejména v posledních měsících. Tím hlavním důvodem je situace na pracovním trhu. Malé podniky nabízejí stravenky zaměstnancům proto, aby byly konkurenceschopné s většími firmami a institucemi, které mají propracovanou politiku firemních benefitů,“ uvedl Martin Bulíř ze společnosti Edenred.

V letošním roce chce stravenky podle průzkumu zavést dalších asi sedm procent malých firem, které je dosud nemají.

ČTĚTE TAKÉ
Nejvýhodnější stravenka má hodnotu 118 korun

Na druhou stranu menší podniky v porovnání s velkými o další zaměstnanecké benefity zatím velký zájem nejeví. Například příspěvek na kulturu nyní poskytuje čtvrtina malých firem v porovnání s 46 procenty velkých. Zavést je nyní plánují jen necelá dvě procenta z nich.

Podobná je situace i u příspěvku na sport, který nyní zaměstnancům dává 23 procent malých společností v porovnání s 47 procenty velkých.