Informace vyplývají z reprezentativního průzkumu agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci (ČBA), během něhož bylo osloveno více než tisíc bankovních klientů.

Spokojenost bankovních klientů již několik let dosahuje vysoké úrovně. Češi jako hlavní motivátory své spokojenosti vyzdvihují především důvěryhodnost banky a plnění slibů, které jim dala. Lidé také velmi oceňují vstřícnost personálu, stabilitu banky a kvalitu poskytovaných služeb.

„Vysoká důvěra veřejnosti v banky je zásadní předností českého bankovnictví a zavazuje všechny, kdo ji mohou ovlivnit, aby působili k jejímu udržení a dalšímu posílení,“ uvedl Pavel Štěpánek, výkonný ředitel ČBA.

Češi mezi bankami žádný rozdíl nevidí

Sedm z deseti respondentů také uvedlo, že v posledním roce o změně banky ani neuvažovalo. I přesto, že tři z deseti oslovených bankovních klientů přechod k jiné bance zvažovali, dvě třetiny z nich (67 procent) nechaly své úvahy tzv. u ledu a nic neudělaly. K faktické změně se odhodlala pouze čtyři procenta z nich a dalších 29 procent současně se svou hlavní bankou začalo využívat služeb i další banky.

Hlavním důvodem pro více než čtvrtinu z těch, kteří o změně banky uvažovali a nakonec ji neudělali, byla skutečnosti, že mezi bankami vlastně neviděli příliš velké rozdíly. Další více než pětinu jejich banka dokázala motivovat tak, aby u ní zůstala.

Nedostatek času pro změnu měl každý devátý váhavý klient, vloni tento důvod uvedla více než třetina lidí. Pětina nenašla lepší bankovní nabídku, v loňském průzkumu tento důvod zmínili čtyři lidé ze sta. V meziročním srovnání došlo ke snížení obav z přechodu k jiné bance kvůli příliš komplikovanému procesu. Banku kvůli tomu vloni nezměnilo šest procent respondentů oproti 12 procentům v předchozím období.

„Právě pomocí Kodexu mobility ČBA, který funguje již několik let, je pro všechny klienty změna banky rychlá a snadná. Banky totiž veškeré administrativní záležitosti související se změnou vyřeší mezi sebou samy a klient se tak nemusí o nic starat,“ dodal Štěpánek.