Hlavní obsah

Firmy postupně ruší drahé infolinky začínající osmičkou

Novinky, bab

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnosti začínají opouštět drahé telefonní linky začínající osmičkou. Vyplývá to z vyjádření společnosti dTest, která v březnu letošního roku vyzvala více než 50 společností, aby místo modré či bílé linky používaly pro kontakt s klienty běžnou telefonní linku nebo bezplatnou zelenou linku.

Foto: Profimedia.cz

Volání na číslo s osmičkou na začátku nemusí být bezplatné.

Článek

Které společnosti zaujaly vstřícný postoj ke svým zákazníkům? A kde se naopak volání na drahé osmičkové linky stále nevyhnete?

„Některé společnosti již přestaly drahé osmičkové linky využívat, jiné oznámily, že se k tomu v dohledné době chystají. Jsou jimi Internet Mall, LEO Express, General Logistics Systems Czech Republic či GE Money Bank,“ uvedl Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Přehled linek začínajících osmičkou
LinkaPředčíslíKdo platí náklady
Zelená800Pro volajícího zdarma, náklady hradí provozovatel linky
Modrá81, 83, 843, 844, 845, 846, 855Náklady se dělí mezi volajícího a volaného
Bílá840, 841, 842, 847, 848, 849
Zdroj: dTest

Jiné oslovené společnosti se sice drahých barevných linek vzdát nehodlají, alespoň však vyšly zákazníkům vstříc tím, že vedle nich zřídily ještě běžnou pevnou či mobilní linku.

Mezi tyto společnosti se řadí například Pražské vodovody a kanalizace, Armex Energy, Bohemia Energy entity či Global Energy. Další společnosti, jako například Aegon Pojišťovna, posílily propagaci již existující běžné pevné linky

Účtování hovorného by měl změnit operátor

Najdou se ovšem i společnosti, které změnu v komunikaci se zákazníky odmítají.

„Například České dráhy, které zastávají názor, že účtování cen mezi operátory a jejich zákazníky jim nepřísluší zkoumat a je věcí zákazníka, kterého operátora si zvolí. Dále se jedná také o pojišťovnu Kooperativa, Českou pojišťovnu či Českou podnikatelskou pojišťovnu,“ upozornil Zelený.

Řada oslovených společností uvádí, že svůj přístup měnit nechce, ale ocenila by nápravu spočívající ve změně účtování hovorného ze strany telefonních operátorů.

Na výzvu dTestu však některé společnosti vůbec nereagovaly.

„Považujeme to za jistý signál o vztahu těchto společností k jejich zákazníkům. Jde například o Pražskou plynárenskou, Optimum Energy, Severočeské vodovody a kanalizace, Hasičskou vzájemnou pojišťovnu či také Českou poštu. Chystáme další kroky, abychom zlepšili postavení českých spotřebitelů v této oblasti,“ shrnul Zelený.

Minuta volání až sedm korun

Bílé a modré linky, které jsou podle tarifikace konkrétního operátora volajícího zpoplatněny částkou až sedm korun za každou započatou minutu volání, využívají pro kontakt se zákazníky banky, pojišťovny, mobilní operátoři, dodavatelé energií, dopravci a další společnosti.

Ceny za tyto hovory jsou nejen významně vyšší než při volání na běžnou pevnou linku, ale obvykle není ani možné je čerpat z volných minut na volání.

Anketa

Zkoumáte před zavoláním, kolik stojí hovor na infolinku?
ano
90,7 %
ne
9,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 783 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám