Hlavním úkolem asistenční služby je pomoc člověku v nouzi. Proto je pojišťovny poskytují u produktů, kde se předpokládá, že lidé budou rychlou pomoc s řešením krizové situace potřebovat. Setkáte se s nimi u cestovního pojištění, autopojištění (povinné ručení a havarijní pojištění), pojištění majetku (pojištění domácnosti či nemovitosti) a životního či úrazového pojištění.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Pojišťovny při zajišťování rychlé pomoci při pojistných událostech spolupracují s asistenčními společnostmi. Jejich jméno i kontakt na ně obdržíte ihned po uzavření pojištění.

Pojišťovny
Spolupracující asistenční
společnosti  (AS)
Tel. kontakt na AS
Allianz
Allianz Assistance 420 241 170 000
AXA
AXA Assistance 420 292 292 292
Česká pojišťovnaČP Asistence (autopojištění,
majetkové pojištění)
420 841 114 114
420 224 557 111
Europ Assistance
(cestovní pojištění)
420 221 586 675
ČP Zdraví
(životní pojištění)
420 841 111 132
Česká podnikatelská
pojišťovna
Global Assistance 420 1220
ČSOB PojišťovnaMondial Assistance
420 222 803 442
Generali
Europ Assistance 420 221 586 666
Kooperativa
Global Assistance
420 266 799 779
UNIQA
Inter Partner Assistance
(autopojištění)
420 272 101 020
Europ Assistance
(cestovní a majetkové pojištění)
420 296 333 696
420 800 120 020

Standardní asistenční služby vám v naprosté většině případů budou poskytnuty zdarma. Pokud však budete chtít využít služby nad rámec pojištění, připravte se na roční poplatek v řádu stokorun podle toho, o jaký zásah se jedná.

Nehoda v zahraničí: asistence při úrazu i ztrátě zavazadel

Pokud v zahraničí onemocníte, zraníte se či třeba přijdete o zavazadla nebo způsobíte nějakou škodu, bez pomoci asistenční služby se rozhodně neobejdete. Podmínkou ovšem je, abyste měli uzavřeno cestovní pojištění. V opačném případě vám sice v zemích Evropské unie díky modré kartičce zdravotní pojišťovny (takzvaný Evropský průkaz zdravotního pojištění) poskytnou nezbytné ošetření, na asistenční služby ale zapomeňte.

Rada: Kontakt na asistenční službu mějte stále po ruce, nejlépe uložený v mobilu.

Jestliže vás potká jakákoliv nepříjemnost, kterou budete potřebovat řešit s pojišťovnou, na nic nečekejte a volejte číslo asistenční služby, které jste dostali při uzavření pojistné smlouvy.

Asistenční služba vám podle místa, kde se v zahraničí nacházíte, vyhledá nejbližší zdravotnické zařízení, v případě potřeby vám zajistí i tlumočníka. Bude informovat vaše příbuzné a také zajistí jejich dopravu za vámi, pokud to bude potřeba. Pochopitelně se postará i o váš převoz domů. V případě, že způsobíte v zahraničí nějakou škodu, asistenční služba vám zprostředkuje právní pomoc. Obraťte se na ni i tehdy, ztratíte-li peníze či doklady.

Havárie v domácnosti: asistence zajistí řemeslníky

S asistenčními službami můžete počítat i u pojištění domácnosti. Pokud si například zabouchnete dveře či vám praskne voda nebo třeba vyhodíte pojistky. Stačí zavolat na linku asistenční služby, která je klientům k dispozici 24 hodin denně.

„Asistence je určena pro stav nouze, tedy v případě náhlé havárie nebo poruchy v domácnosti. Pokud nějaká nouzová situace v domácnosti nastane a klient se na nás obrátí, zajistíme služby řemeslníků - jako je elektrikář, plynař, instalatér, topenář, sklenář, zámečník. Ti ke klientovi přijedou a krizovou situaci vyřeší. V ceně asistenčního zásahu je i drobný materiál na opravy,” upřesnil pro Právo Milan Káňa z Kooperativy.

V případě, že váš byt bude kvůli havárii neobyvatelný, asistenční služba se postará i o náhradní ubytování.

Havárie auta: asistence zajistí opravu i odtah

Mnozí lidé mají asistenční služby spojeny s pomocí u nepojízdných vozidel. V těchto případech jsou součástí povinného ručení či havarijního pojištění. „Asistence je poskytována nejen při nehodě, ale i při pouhé poruše vozidla, zahrnuje příjezd asistenční služby, opravu na místě, vyproštění a odtah vozidla,” uvedla pro Právo Renata Čapková z České podnikatelské pojišťovny.

Mezi nejtypičtější asistenční služby poskytované k autopojištění patří:

  • Příjezd asistenční služby a oprava na místě
  • Odtah vozidla do nejbližšího servisu
  • Úschova nepojízdného vozidla
  • Poskytnutí náhradního vozidla
  • Zajištění ubytování
  • Zajištění náhradní dopravy
  • Pomoc při ztrátě klíčů od vozidla
  • Pomoc při defektu pneumatiky
  • Telefonické tlumočení (pokud se nehoda stane v zahraničí)

Zdravotní asistence u životního pojištění

U některých pojišťoven se setkáte i s asistenční službou poskytovanou klientům s uzavřeným životním či úrazovým pojištěním. Například můžete po telefonu konzultovat svůj zdravotní stav, požádat o vysvětlení různých lékařských pojmů či postupů. Asistence spočívá i v doprovodu/dopravě k lékaři či na úřady, ale i v nákupu a obstarání léků.

U Allianz či Generali můžete asistenční služby využít i v případě, že se kvůli špatnému zdravotnímu stavu nemůžete postarat o dítě či domácího mazlíčka. Budete mít například zajištěno hlídání dítěte či péči o domácího mazlíčka v útulku pro zvířata.