Jde přitom o stejný výsledek jako ve srovnatelném průzkumu SC&C z roku 2011. Aktuální čísla podle České bankovní asociace (ČBA) ovšem poukazují na nový trend, kdy klienti vedle své hlavní banky (do které jim například chodí mzda) začínají využívat i služeb dalších. V loňském roce si další banku přibralo 13 procent lidí.

„Snadnost přechodu klientů k jiné bance je výsledkem ostrého konkurenčního boje a fungování Kodexu mobility klientů. Jeho prostřednictvím může nová banka sama vyřídit přechod nového klienta od jeho původní banky,“ uvedl náměstek výkonného ředitele ČBA Jan Matoušek.

Snaží se klienty udržet 

Banky se podle něj stále více učí o klienty bojovat, ať už nabídkami snadné změny, nebo motivací svých klientů, aby zůstali.

Proti roku 2011 došlo k výrazné změně motivace klientů, proč u stávajících bank setrvat. Zatímco před třemi lety jednoznačně dominovaly časové důvody (41 %) a složitost procesu (21 %) jako argumenty proč neměnit, letos respondenti průzkumu uváděli jako druhý nejčastější důvod (18 %), že je stávající banka dokáže motivovat, aby u ní zůstali.