Svátek sv. Valentýna představuje pro prodejce první velký svátek v novém roce, na který se mohou zaměřit. O zákazníky rozhodně nebude nouze, což potvrzují i statistiky internetového katalogu firem, serveru Firmy.cz.

„Je zajímavé, jak se přání zákazníků, v tomto případě spíše zákaznic, mění. V únoru 2011 vedla z netradičních oborů solária a erotické masáže, loni to byla nehtová studia a lázně. Změnu zaznamenáváme také u prodeje sladkostí. Ty se z kamenných cukráren přesunuly do online prostředí,“ upozorňuje Martin Fuks, manažer produktového týmu serveru Firmy.cz.

Především muži pak v únoru nejčastěji vyhledávají firmy, které nabízejí prodej květin a šperků. „Naše statistiky potvrzují, že pánové tradičně zapomínají na tento nečeský svátek a na poslední chvíli pak hledají firmy, které jim mohou pomoci vyřešit zapomenutý dárek. Hledají například nejbližší květinářství cestou z práce domů, dámy se naopak chtějí svým protějškům líbit a hledají místa, kde se zkrášlit,“ doplňuje Fuks.

Češi stále častěji využívají srovnávače cen

Na internetu dnes lidé nakupují čím dál častěji. Podle studie TNS Aisa nazvaná Češi v síti 2012 vyplývá, že se internetové vyhledávání stalo běžnou součástí nákupu. Zákazníci při výběru dražšího zboží stráví i několik týdnů srovnáváním parametrů, cen a poskytovatelů. To nahrává internetovým srovnávačům cen.

„Srovnávání cen na internetu je nejjednodušší způsob, jak se vyznat v nabídce e-shopů, kterých za posledních několik let vzniklo v České republice téměř 30 tisíc,“ upozorňuje Štěpánka Kovaříková, manažerka serveru Zboží.cz a dodává: „Na Valentýna očekáváme prodej dárků hlavně z kategorií šperky, luxusní hodinky, květiny, spodní prádlo a překvapivě i alkoholu, na který se od svých partnerek mohou těšit nejspíše muži. Uživatelé Zboží.cz se mohou těšit na speciální sekci, kde jim k preferované ceně nabídneme tip na dárek či kategorii.“