Článek
„Z celkového počtu 7 240 000 registrovaných vozidel je u 91,6 % sjednáno povinné pojištění odpovědnosti, pouze 18,4 % má havarijní pojištění. Při výběru pojištění se klienti řídí především cenou, což potvrdilo přes 70 procent dotázaných řidičů. O kvalitu služeb, možnostech připojištění nebo úrovni asistenčních služeb, se prioritně zajímá jen třetina dotázaných,“ dodala ČAP.
Zajímejte se i o rozsah krytí a služeb
„Při sjednávání pojištění by se klienti měli zajímat především o rozsah pojistné ochrany a asistenčních služeb, aby případné pojistné plnění pokrylo v dostatečné výši vzniklou škodu,“ zdůraznila Marcela Kotyrová z ČAP.
Podle ní motoristé ve snaze získat co nejnižší cenu pojištění podceňují hodnotu vozu, například zamlčí nadstandardní výbavu nebo dražší doplňky, a pak se diví, že jim plnění neposkytne dostatečnou kompenzaci.
„Průměrné vyplacené pojistné plnění na škody na vozidlech, způsobené živelními katastrofami, je 116 tisíc korun. Na jedno odcizené vozidlo vyplatily pojišťovny v průměru 250 tisíc korun. Pokud nemá majitel vozu sjednané havarijní pojištění, tak finanční dopad škody nese sám,“ varovala Kotyrová.
Jak vysoké bývají škody |
- Při nedání přednosti v jízdě je průměrná škoda 47 tisíc korun, při poškození vozidla ve výtlukách na silnici přesahuje 30 tisíc korun. |
- Přes 80 procent škod uplatněných z havarijního pojištění je způsobeno havárií; z toho 45 procent nastane při parkování nebo je způsobeno na zaparkovaném vozidle. |
- Průměrné pojistné plnění na odcizené vozidlo je 250 tisíc korun, u živlů je to 116 tisíc. |
- Průměrné pojistné plnění u škody způsobené vandalismem je 21 tisíc korun; nejčastěji se jedná o poškrábání laku ostrým předmětem (objedou vám auto korunou nebo klíčem). |
- U více než 65 procent nahlášených nehod je chybně zdokumentován průběh nehody. ČAP proto spustila nový oficiální portál pro řidiče jaksepojistit.cz, kde jsou vyčerpávající informace k pojištění aut a také k tomu, jak správně postupovat po nehodě. |
Zdroj: ČAP |