Hlavní obsah

Hamburgery příští rok zdraží, řetězce lákají na virtuální produkty

Právo, Jindřich Ginter

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americký řetězec rychlého občerstvení McDonald’s v roce 2011 zdraží, neboť očekává další nárůst cen vstupních surovin o dvě až tři procenta. Reakce společnosti je důležitým indikátorem, co se týče vývoje cen potravin mimo jiné i proto, že ceny v McDonald’s jsou často považovány za srovnávací index ekonomik v jednotlivých zemích.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Zdražení přichází v době, kdy se McDonald’s a jiné společnosti potýkají s vyššími náklady vstupních surovin, jako jsou maso a pšenice, a zároveň se snaží udržet ceny dost nízko na to, aby přilákaly co nejvíce zákazníků.

„Plánované zvýšení cen přichází po období, kdy McDonald’s zvyšování cen v USA dlouhodobě odmítal, aby tak přetáhl maximum zákazníků konkurenčních řetězců, jako jsou Wendy’s/Arby’s Group Inc. a Burger King Holdings Inc,“ připomíná ve své zprávě agentura na podporu obchodu CzechTrade v Chicagu.

McDonald’s přitom stále celosvětově roste. „V USA vykázal nárůst o 5,3 %, v Evropě 4,1 % a v Asii, Pacifiku, na Blízkém Východě a v Africe o 8,1 %,“ dodal CzechTrade s odvoláním na americký tisk. Celkem společnost oznámila třetím čtvrtletí zisk 1,39 miliardy USD.

Knížka a noviny on-line

Konkurence nespí a snaží se všemožně nejen přilákat, ale hlavně si udržet zákazníky. Řetězec Starbucks například začal od října nabízet zákazníkům na své internetové síti bezplatné elektronické knížky, filmy, hudbu i přístup na jinak placené zpravodajské servery jako The Wall Street Journal.

Firma si od tohoto kroku podle CzechTrade slibuje finanční zisky z prodeje hudby, elektronických knih a dalších produktů, neboť zákazníci často v kavárnách tráví připojeni na internetu dlouhé hodiny.

Ochutnávka zdarma na pět až 20 minut

Zpravodajské příspěvky a filmy byly naprogramovány tak, aby mohly být sledovány po kratších částech v rozmezí pěti až 20 minut. Po uvedené době se počítá s tím, že si zákazník produkt koupí nebo se k němu vrátí při své příští návštěvě Starbucks.

Stránka si automaticky pamatuje, kde zákazník se čtením nebo sledováním skončil, takže vždy naviguje ke konkrétnímu místu knihy nebo filmu.

„Mezi partnery tohoto projektu jsou společnosti Apple Inc’s iTunes, The New York Times, Patch, USA Today a Zagat. Nabídka bude také zahrnovat ještě nevydané knihy nakladatelství HarperCollins či Penguin Group,“ připomněl CzechTrade.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám