„Všem, kteří nechtějí platit za naftu a benzín přes 30,- Kč/litr. Musíme společně a solidárně reagovat! Nekupme ani kapku benzínu u dvou nejdůležitějších společností SHELL a OMW. Pokud oni neprodají benzín, budou muset snížit jeho cenu. Pokud oni sníží ceny, ostatní společnosti je budou muset následovat,“ konstatuje se mimo jiné ve výzvě, která staví na tom, že se bude šířit podobným řetězením, jako nabídky, že když ten či onen email rozešlete, respektive přepošlete dalším lidem, budete šťastní...

Pod výzvou k bojkotu čerpacích stanic je podepsán Otto T. z jisté obchodní firmy, která má stránky pouze v angličtině, prezentuje se jako exportní firma se vším možným od diamantů, šperků, módy až po chemický průmysl.

Skrytý spam

„Je otázka, zda se jedná o opravdu v dobré víře míněnou výzvu nebo o skryté obchodní úmysly, například ve stylu virového marketingu, jenž má přitáhnout pozornost na konkrétní firmu nebo produkty. Může také jít o spam, jehož cílem je dostat se do tisíců počítačů, tak, že se šíří od jednoho známého k druhému,“ tvrdí oslovený počítačový odborník.

K této úvaze totiž mimo jiné vede i jedna z vět obsažená ve výzvě, kde se konstatuje: „dejte si čas s přečtením této zprávy až do konce a spojte se s námi...“

Pokud jde totiž jen o to přimět lidi, aby se spojili v tak jednoduchý protest, není přece třeba nikam emailovat nebo volat, prostě se každý sám rozhodne, když pojede tankovat.

„Navíc spameři už dobře vědí, že mnoho lidí již neotvírá poštu od odesilatelů, které nezná a už vůbec ne přílohy od neznámých emailů. A tak se někdy vypustí zajímavé téma s přílohou jen několika málo lidem, a ti to posílají svým známým, aniž tuší o co ve skutečnosti jde. A když dostanete email do kolegy, partnera nebo známého, i když je třeba jen přeposlaný, tak ho otevřete a stejně tak přílohu,“ dodal odborník.