Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: www.sxc.hu

Obliba PepsiCo v USA roste

Americký potravinářský gigant PepsiCo ve čtvrtek zveřejnil hospodářské výsledky za první čtvrtletí roku 2013. Společnosti se podařilo dosáhnout 3,8procentního růstu zisku na akcii, čímž dokázala překonat většinu pesimistických očekávání analytiků. Firma sama věří v úspěšný rok 2013, a proto se vedení rozhodlo zvýšit hodnotu vyplácené dividendy.

Ilustrační foto Foto: www.sxc.hu
Obliba PepsiCo v USA roste

Tržby za první tři měsíce letošního roku vzrostly o 4,4 procenta, přičemž čisté tržby stouply o jedno procento. Dobrý výsledek odůvodňuje PepsiCo balancovaným růstem a efektivní cenovou politikou. Významného posílení o šest procent dosáhla právě americká složka společnosti s názvem PepsiCo Americas Woods.

Na druhé straně hospodářský výsledek firmy negativně ovlivnila strukturální změna franšíz v Číně. Ztráty způsobily i výkyvy měnových kurzů, a to hlavně venezuelského bolívaru.

Inovace a investice do propagace

PepsiCo se v poslední době soustředí hlavně na inovace a investovala hodně peněz do propagace své značky. Díky restrukturalizaci v roce 2012 se jí podařilo ušetřit poměrně značnou část nákladů. Americká spotřeba produktů této společnosti roste a PepsiCo se dlouhodobě veze na této vlně.

V roce 2013 se PepsiCo chystá investovat do nových značek a dalšího zlepšování produktivity. Z výhledové zprávy vyplývá, že nadcházející tři čtvrtletí budou úspěšná.

Společnost očekává růst tržeb a zisky plánuje investovat do reklamy. PepsiCo se jeví jako poměrně bezpečný přístav pro investici, protože ji drží nad vodou hlavně jedlíci v USA. Jde o cenově dostupnou značku, takže i v případě krize se její produkty prodávají. Graf níže jasně mluví o úspěších PepsiCo.

PepsiCo

Foto: https://bossa.cz/cs/

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků