Hlavní obsah
Pohled na letiště Heathrow poblíž Londýna Foto: Stefan Wermuth, Reuters

Zpoždění letů jsou letos oproti loňsku dvojnásobná. Chybí personál

V prvním pololetí letošního roku se doba zpoždění v civilní letecké přepravě více než zdvojnásobila na 47 tisíc minut za den. To je o 133 procent více než ve stejném období loňského roku. Vyplynulo to z údajů evropské agentury pro řízení letového provozu Eurocontrol, o nichž ve středu informovalo Mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu (IATA).

Pohled na letiště Heathrow poblíž Londýna Foto: Stefan Wermuth, Reuters
Zpoždění letů jsou letos oproti loňsku dvojnásobná. Chybí personál

Většina zpoždění je způsobena nedostatkem personálu a nízkou kapacitou. Mezi další důvody patří povětrnostní podmínky nebo stávky.

Průměrné zpoždění dosahovalo v červenci 20 minut, s tím, že nejdelší zpoždění činilo 337 minut. „V Evropě jsme uprostřed letní sezony. Cestující se chtějí dostat na dovolenou včas. A velká část z nich bude zklamaná kvůli zpožděním v letecké přepravě,“ uvedl šéf IATA Alexandre de Juniac.

„Měli bychom zpoždění snižovat, ale místo toho jsou oproti loňsku dvojnásobná. Neexistuje způsob, jak letos zjednat rychlou nápravu. Nicméně potřebná řešení jsou velmi dobře známa,“ dodal.

IATA proto vyzvala Evropskou komisi, členské státy EU a jejich řízení letového provozu, aby se soustředily na modernizaci infrastruktury nebo reformy zastaralých zásad práce. Podle současných pravidel totiž často aerolinky nemají možnost povolat další personál, pokud je to potřeba, uvedla IATA.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků