Hlavní obsah

Za agresivní obchodní praktiky dostal Air Telecom dvoumiliónovou pokutu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Operátor Air Telecom dostal od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) pokutu dva milióny korun za agresivní obchodní praktiky. Pokuta není pravomocná, firma se proti ní odvolala. Na setkání s novináři to v pondělí uvedl předseda ČTÚ Jaromír Novák.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Český telekomunikační úřad

Článek

V letošním roce jde o jednu z nejvyšších pokut, kterou úřad udělil. Air Telecom v reakci uvedl, že se žádného správního deliktu nedopustil.

Zástupci Air Telecomu měli vnucovat služby operátora zejména starším lidem a uvádět přitom mylné informace. Ve snaze prodat služby Air Telecomu obchodníci předstírali, že jiný operátor končí svou činnost a Air Telecom je jeho nástupnickou organizací. Využívali přitom podobnosti jména s předchůdcem O2 Českým Telekomem.

Na praktiky společnosti Air Telecom už před časem upozornili také reportéři pořadu A DOST! [celá zpráva]

Podvedeným bylo i přes 90 let

Firma začátkem roku dostala od ČTÚ pokutu 120 tisíc, kterou postižení označili za směšnou. Nyní je sankce již citelnější.

"Úřad se na případ dívá velmi přísně, protože firma se jednání dopustila opakovaně," uvedl Novák. Šetření zástupci úřadu prováděli v terénu, přímo u poškozených seniorů. Některým je i přes 90 let.

Air Telecom provozuje mobilní datovou síť U:fon v pásmu 400 MHz a poskytuje služby virtuálního operátora.

Činnost externích obchodních zástupců zajišťovala v loňském roce pro Air Telecom podle vyjádření operátora dodavatelská firma. Z preventivních důvodů, aby Air Telecom získal nad činností obchodních zástupců důkladnou kontrolu, převzal později v této firmě rozhodující majetkový podíl.

"Ve spolupráci s ČTÚ jsme navíc průběžně vylepšovali některá z dalších preventivních opatření, která jsou nad rámec našich zákonných povinností. Jde například o verifikační hovor, ve kterém zákazník potvrzuje, že si je vědom přechodu k jinému poskytovateli služeb, nebo uvítací hovor, ve kterém zjišťujeme spokojenost zákazníka s prodejním procesem a funkčností služby," doplnili zástupci Air Telecomu v prohlášení.

Reklama

Výběr článků

Načítám