Hlavní obsah

Přes 300 tisíc řidičů žaluje Volkswagen kvůli emisím

Novinky, bož

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ke vzorové žalobě na německý automobilový koncern Volkswagen kvůli emisní aféře se připojilo více lidí, než se čekalo. Počet řidičů, kteří automobilku žalují, přesáhl 300 tisíc. Ve středu o tom informoval zpravodajský server veřejnoprávní televize ARD Tagesschau.de.

Foto: Fabrizio Bensch, Reuters

Továrna Volkswagenu ve Wolfsburgu

Článek

Do 28. prosince se přihlásilo 294 tisíc majitelů vozů, u nichž Volkswagen manipuloval s emisními testy. Za poslední tři dny roku 2018 se jich potom přihlásilo ještě přes šest tisíc.

Žalobu podal k soudu v Braunschweigu Spolkový svaz organizací na ochranu spotřebitelů. Zástupce svazu Ronny Jahm se nechal slyšet, že s tak velkým ohlasem organizace nepočítala.

Svaz chce, aby majitelé dostali odškodnění, případně aby jim byla vrácena kupní cena auta. Týká se vozů značky Volkswagen, Audi, Škoda či Seat s motorem typu EA 189 o objemu 1,2; 1,6 nebo dva litry, které byly v prodeji od prvního listopadu 2008.

V Česku na Volkswagen podala hromadnou žalobu k Městskému soudu v Praze 8 společnost Safe Diesel za více než 2000 majitelů vozů, které byly vybavené softwarem manipulujícím emisní testy. [celá zpráva]

Emisní aféra trvá téměř tři roky

Emisní aféra Volkswagenu vypukla v září 2015, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern Volkswagen, že jeho dieselové motory obcházejí měření emisí. [celá zpráva]

S Američany se Volkswagen na začátku roku 2017 domluvil na urovnání sporu. V rámci dohody automobilka přiznala vinu ohledně porušení některých ustanovení amerického práva a má zaplatit 4,3 miliardy dolarů (zhruba 88 miliard korun). [celá zpráva]

Mezitím vyplavaly napovrch podobné problémy i u dalších evropských automobilek, například francouzského Renaultu nebo německého Daimleru. Navíc se objevilo několik kauz, v nichž německé automobilky čelí podezření, že spolu různé problematické kroky koordinovaly. Společnosti rovněž financovaly neetické testování účinků výfukových plynů na opicích. [celá zpráva]

Reklama

Výběr článků

Načítám