Hlavní obsah
Šéf Leo Expressu Leoš Novotný Foto: LEO Express

Ve vlacích Leo Expressu zlobí topení, zavírání dveří a internet

Vlaky společnosti Leo Express mají problémy s vytápěním, zavíráním dveří a s fungováním bezdrátového internetu. Od zahájení ostrého provozu 9. prosince proto vyjede jen osm spojů, tedy polovina z původně předpokládaného množství. Uvedl to majitel společnosti Leoš Novotný.

Šéf Leo Expressu Leoš Novotný Foto: LEO Express
Ve vlacích Leo Expressu zlobí topení, zavírání dveří a internet

Dopravce zatím bude využívat pouze první dvě soupravy, na zbylých bude vychytávat chyby. Všech šestnáct denních spojů chce firma uvést do provozu ještě do konce letošního roku.

Problémy po zhruba třech týdnech provozu s cestujícími se ukázaly především na elektronických čidlech. „Docházelo k tomu, že se dveře zavřely, ale systém to vyhodnotil, jako že zavřené nejsou,“ uvedl provozní ředitel Leo Expressu Jan Paroubek.

Dveře vlaku se proto opakovaně otevíraly a zavíraly, což způsobovalo zpoždění na zastávkách. I v případě vytápění prý selhalo čidlo, které špatně vyhodnotilo teplotu ve voze.

Málo místa na nohy

Kromě zmíněných problémů si cestující v diskusních fórech stěžují například i na nedostatek místa pro nohy. Stížnosti na velikost prostoru pro cestující dopravce připustil. Týkají se prý ale jen části sedadel obrácených k sobě.

Podle Novotného jsou sedadla obrácená čely k sobě určená především těm zákazníkům, kteří cestují ve větších skupinách a chtějí spolu během jízdy mluvit. Při rozvržení sedadel během vývoje vlaku dopravce u těchto míst očekával zájem především rodin s dětmi, u kterých není jejich větší blízkost na škodu.

Leo Express začal na trati mezi Prahou a Ostravou vozit cestující 13. listopadu zhruba s týdenním zpožděním proti předpokládanému zahájení provozu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků