Hlavní obsah

V Česku otevře další sportovní řetězec

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Francouzská společnost Decathlon, která provozuje největší síť obchodů se sportovním zbožím v Evropě, vstoupí do Česka. První velkoprodejnu plánuje otevřít příští rok na jaře v Liberci. Vyplývá to z databáze posuzování vlivu staveb na životní prostředí EIA. Podle obchodníků používá Decathlon agresivní cenovou politiku a jeho příchod do Česka by mohl zostřit konkurenční boj o zákazníky.

Foto: Profimedia.cz

Článek

Areál Decathlon má vyrůst v liberecké obchodní a průmyslové zóně Sever, ve které nyní funguje například hypermarket Globus či obchodní dům Kika. Stavbu libereckého centra chce Decathlon zahájit letos v září a dokončit příští rok v dubnu. "Umístění obchodního domu se sportovním zbožím v Liberci vychází z obchodních aktivit investora při rozšiřování sítě svých obchodních jednotek v ČR," stojí v oznámení o plánované stavbě liberecké prodejny.

Decathlon v Liberci zabere bezmála 24 000 metrů čtverečních, z toho na prodejní plochu připadne 3700 metrů čtverečních. V areálu Decathlon plánuje postavit i parkoviště, hřiště a venkovní výstavní plochu. "Otevíráme obchod a pokud je v okolí dostatek místa, tak nabízíme prostor pro sportování," řekl již dříve mluvčí sítě Decathlon Philippe Dourcy.

Češi do sportu více investují

Decathlon připravuje expanzi do Česka v době, kdy výdaje tuzemských domácností za sportovní aktivity rostou. Sportující rodina podle loňského průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha ročně za sport utratila v průměru 23 220 korun, což bylo o 2000 korun více než předloni. Sportu se věnuje 53 procent obyvatel ČR a mezi nejoblíbenější sporty patří plavání, turistika, cykloturistika, fotbal a sjezdové lyžování.

Češi přitom podle odborníků nakupují sportovní oblečení a vybavení hlavně ve specializovaných sportovních prodejnách, které preferovalo 80 procent účastníků průzkumu. Prodej sportovních potřeb se v ČR proto postupně koncentruje do řetězců specializovaných prodejen.

Mezi hlavní hráče na českém trhu patří sítě sportovních obchodů Gigasport, Hervis, Sportisimo či Intersport. Konkurence v tuzemském maloobchodu se sportovním zbožím je stále tvrdší, jelikož na místní trh vstupují noví silní zahraniční obchodníci. Například největší irský prodejce sportovního oblečení Lifestyle Sports, který předloni koupil 22 tuzemských prodejen City Sport se značkovým sportovním vybavením, chce v následujících letech počet obchodů v Česku zdvojnásobit.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám