Hlavní obsah

Tržby ve službách zrychlily růst

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Tržby ve službách se za 2. čtvrtletí 2003 zvýšily meziročně o 4,2 procenta a po očištění o sezonní vlivy o 3,8 procenta. V předchozím čtvrtletí vzrostly o 2,2 procenta. Dařilo se zejména maloobchodu, včetně prodeje a oprav motorových vozidel a prodeje pohonných hmot, kde tržby vzrostly o 5,4 procenta, tedy nejvíce od 1. čtvrtletí 2000.

Článek

Ve čtvrtek to oznámil Český statistický úřad. Výsledky předčily očekávání ekonomů, kteří odhadovali růst tržeb ve službách o 3,5 procenta. Ve srovnání s předchozím čtvrtletím vzrostly tržby ve sledovaných službách po sezonním očištění reálně o 0,8 procenta. Nejvíce se zvýšily ve spojích a v maloobchodě. Naopak v dopravě a zpracování dat tržby poklesly.

V maloobchodě včetně prodeje a oprav motorových vozidel a prodeje pohonných hmot, který má na vývoj celkového indexu služeb největší vliv, vzrostly tržby po očištění o 5,4 procenta. V pohostinství a ubytování pokračoval podle ČSÚ pokles započatý ve 2. čtvrtletí minulého roku.

Tržby se snížily meziročně o 2,5 procenta. Vývoj výrazně ovlivnilo snížení tržeb v ubytovacích zařízeních o 9,4 procenta. Tržby v pohostinství stagnovaly. V dopravě vzrostly tržby o 2,6 procenta, z toho v pozemní, která má největší váhu, o 3,1 procenta. Ve vedlejších a pomocných činnostech (včetně cestovních kanceláří), které představují druhou podílově nejvýznamnější skupinu dopravních oborů, se tržby zvýšily meziročně o 4,3 procenta.

Tržby ve spojích narostly o 8,8 procenta, když v telekomunikacích zaznamenaly růst o 10,3 procenta a v poštovních službách pokles o 2,3 procenta. Klesly rovněž tržby ve zpracování dat, a sice o 1,5 procenta. Největší vliv měl podle ČSÚ vývoj v poradenství a dodávkách software, kde se tržby propadly o 2,1 procenta. Ve službách převážně pro podniky vzrostly tržby o 2,5 procenta, a to ve všech sledovaných odvětvích. Podle statistiků se zastavil i dlouhodobý pokles v reklamě. Ten trval už od 2. čtvrtletí 2001. Nejvyšší růst zaznamenaly ostatní podnikatelské služby. V ostatních službách převážně osobního charakteru vzrostly tržby o 1,9 procenta.

Reklama

Výběr článků

Načítám