Hlavní obsah
Foto: Novinky

Tržby společnosti Seznam.cz loni překonaly 2,8 miliardy korun

Seznam.cz v roce 2012 meziročně rostl o šest procent. Jeho tržby z reklamy byly 2,834 miliardy korun. Provozní zisk za rok 2012 dosáhl téměř jedné miliardy korun. Seznam.cz pokračuje v produktových a technologických inovacích. Plánuje například další možnosti cílení reklamy nebo výstavbu vlastního datového centra.

Foto: Novinky
Tržby společnosti Seznam.cz loni překonaly 2,8 miliardy korun

Nejvíce i v loňském roce rostly příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Ten již tvoří na celkových tržbách společnosti Seznam.cz 30 procent.

Po čtvrtinovém podílu si na tržbách společnosti udržují příjmy z bannerové display reklamy (například na Novinky.cz, Super.cz a podobně) a na oborových inzertních serverech (například Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz a podobně).

Podíl příjmů z katalogového serveru Firmy.cz je 20 procent, celkový objem tržeb ze zápisů ve firemním katalogu zůstává oproti loňskému roku nezměněn.

Trend růstu tržeb i investic bude pokračovat

Provozní zisk společnosti Seznam.cz se za rok 2012 vyšplhal na 947 miliónů korun.

„Loni v létě jsme avizovali plánovaný růst tržeb a provozní zisk těsně pod jednou miliardou. Spolu s tím pak výrazné investice do produktových a technologických novinek. Tento trend bude pokračovat i nadále. Pro rok 2013 očekáváme asi pětiprocentní meziroční růst tržeb. Tento nárůst budeme opět investovat do rozvoje firmy. Nové produkty a služby jsou naší hlavní oblastí investic. Vedle nich se věnujeme i optimalizacím našich dlouhodobých nákladů, třeba budování vlastního datového centra. Díky tomu pro rok 2013 očekáváme provozní zisk nad 900 miliónů korun,“ komentoval výsledky výkonný ředitel společnosti Seznam.cz Michal Feix.

Nové možnosti cílení reklamy

Seznam.cz se soustředí i na nové způsoby inzertních možností pro klienty. V roce 2012 se vyšplhaly například příjmy z mobilní reklamy společně s videoreklamou na více než 40 miliónů korun.

Zájem o videoreklamu se zvyšuje. V červnu 2013 chystá Seznam.cz plošnou nabídku behaviorálního cílení reklamy. S její pomocí si mohou inzerenti mnohem lépe vybrat cílové publikum, které reklamu uvidí, a to podle toho, jak se o konkrétní oblasti v daný okamžik reálně zajímají, jak se jí na internetu věnují.

Pokračuje i práce na službách a produktech společnosti Seznam.cz.

Fúze s Mapy.cz

Seznam.cz se také rozhodl pro fúzi společnosti Mapy.cz, s.r.o. K 1. říjnu 2013 se tak z dodavatele mapových podkladů stane nedílná součást společnosti Seznam.cz.

„Tato operace nám významně zjednoduší vnitrofiremní administrativu. Vzájemná fakturace obou firem v situaci, kdy jsme největším odběratelem společnosti Mapy.cz, s.r.o., přestala dávat smysl,“ dodává k tomu Michal Feix.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků