Hlavní obsah
Japonská Toyota zvýšila v Česku za sedm měsíců meziročně prodej o 69 procent na 4963 osobních vozů. Foto: Kim Kyung-hoon, Reuters

Toyota zvýšila v Česku prodej o 69 procent na 4963 aut

Japonská Toyota zvýšila v Česku za sedm měsíců meziročně prodej o 69 procent na 4963 osobních vozů. Posunula se tak z patnácté příčky mezi prodejci do první desítky. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Toyota oslaví v pondělí 80 let od svého založení.

Japonská Toyota zvýšila v Česku za sedm měsíců meziročně prodej o 69 procent na 4963 osobních vozů. Foto: Kim Kyung-hoon, Reuters
Toyota zvýšila v Česku prodej o 69 procent na 4963 aut

Celkově v Česku jezdí 114 568 vozů značky Toyota. Z toho 105 229 je osobních a 9339 je užitkových automobilů. Nejrozšířenějším modelem je malý vůz Toyota Yaris. Aktuálně každý pátý v Česku prodaný model Toyota má hybridní pohon.

„Naše dosavadní letošní výsledky míří již k 1200 prodaným hybridním vozům od začátku roku. Celkem jsme v ČR prodali už skoro 4000 hybridních aut,” uvedla mluvčí Jitka Kořánová.

Postavení Toyoty na českém trhu proti celosvětové pozici nedávné jedničky mezi automobilovými prodejci pokulhává. V Česku dominuje domácí Škoda Auto následovaná německým Volkswagenem ze stejné skupiny.

Celosvětově se Toyota právě s Volkswagenem přetahovala o prvenství v počtu prodaných aut. Vedoucí pozici na automobilovém trhu Toyota ztratila v loňském roce, kdy se stal lídrem Volkswagen. Toyota prodala za celý rok 10,18 miliónu vozů, zatímco Volkswagen 10,31 miliónu. Nadále však zůstává největší japonskou automobilkou.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků