Hlavní obsah
Nákupní košíky u obchodního centra Carrefour ve francouzském Nice. Foto: Eric Gaillard, Reuters

Tesco a Carrefour budou nakupovat společně. Chtějí tak srazit ceny

Francouzský maloobchodní řetězec Carrefour a jeho britský konkurent Tesco vytvoří alianci zaměřenou na nákup zboží od dodavatelů. Informovaly o tom v pondělí firmy, které se tímto způsobem snaží snížit si náklady.

Nákupní košíky u obchodního centra Carrefour ve francouzském Nice. Foto: Eric Gaillard, Reuters
Tesco a Carrefour budou nakupovat společně. Chtějí tak srazit ceny

„Aliance umožní oběma podnikům zlepšit kvalitu a sortiment produktů, a to při nižších cenách. To povede k posílení konkurenceschopnosti," uvedly firmy ve společném sdělení.

Carrefour je největším maloobchodním prodejcem v Evropě, Tesco má vedoucí pozici na britském trhu.

Předpokládá se, že formální dohoda o vytvoření aliance bude dokončena během dvou měsíců. Aliance má v první fázi trvat tři roky, upřesnil deník Financial Times. Podle listu se ke kroku uchylují kvůli sílící konkurenci německých řetězců Aldi a Lidl, které nabízejí sice užší sortiment, ale prosazují se akčními cenami. V Británii navíc do sektoru prodeje potravin vstupuje největší světový e-shop, americký Amazon.

Tesco působí od roku 1996 i v Česku, v současnosti zde provozuje kolem 200 obchodů. Carrefour působil v ČR od roku 1999, v roce 2005 však odešel a prodal svých 11 hypermarketů právě Tesku.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků