Hlavní obsah

Stavbaři prorazili 660 metrů dlouhý tunel Deboreč na Benešovsku

ČTK, Natálie Lošková, ČTK

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Stavbaři v úterý prorazili poslední desítky centimetrů zeminy v tunelu Deboreč na Benešovsku. Ražba 660 metrů dlouhého tunelu začala v prosinci 2018. Je součástí přestavby koridorové tratě Sudoměřice-Votice, díky níž se zkrátí jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem.

Slavnostní proražení posledního úseku tunelu DeborečVideo: Novinky

 
Článek

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda poukázal na to, že nová trať z velké části vybočuje z dosavadní stopy, což přinese její zkrácení.

Tunel Deboreč je kratším ze dvou tunelů na trase, druhým je Mezno dlouhé 840 metrů, na němž stavbaři ještě pracují. Zatím z něj prorazili zhruba 350 metrů.

Foto: Novinky

Na dosud jednokolejném úseku kromě dvou tunelů přibude také druhá kolej, stavební práce mají skončit počátkem roku 2022.

Tunel pro rychlou železnici pod Krušnými horami by měli projektovat Němci

Ekonomika

Oproti původním předpokladům se zhruba o rok prodlouží, a to především kvůli zahájení výstavby tunelu Mezno pomocí trhacích prací velkého rozsahu.

K jejich povolení se vztahovalo několik dalších podmínek, což přípravy protáhlo.

Celkové náklady na rekonstrukci tratě Sudoměřice-Votice jsou 7,159 miliardy korun bez DPH. V případě schválení žádosti z Operačního programu Doprava může příspěvek EU činit až 5,152 miliardy korun.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám