Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Archiv, Právo

Stát hledá cestu, jak zrušit předraženou zakázku na elektronické dálniční známky

Předraženou zakázku na informační systém pro elektronické dálniční známky, která připravila o post ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO), by bylo nejlepší zrušit a udělat znovu, jednodušeji a laciněji. Novinářům to v úterý řekl premiér Andrej Babiš (ANO).

Ilustrační foto Foto: Archiv, Právo
Stát hledá cestu, jak zrušit předraženou zakázku na elektronické dálniční známky

Tento úkol už od něj dostal ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO), kterého v pátek prezident Miloš Zeman oficiálně pověří i řízením ministerstva dopravy.

Jak ale Babiš v úterý připustil, zrušit zakázku, kterou za 401 milionů získala od Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) bez řádného výběrového řízení firma Asseco Central Europe, nebude vůbec jednoduché. „Radíme se o tom už od neděle s právníky. Musí se také zjistit, kolik by toto zrušení stálo,“ uvedl.

Premiér nechápe, proč SFDI neoslovilo při vypisování této zakázky Českou poštu. „Na jedné straně ji dotujeme a tady byla příležitost, aby peníze za realizaci zakázky mohly skončit v ní,“ řekl.

Jak premiér dodal, nyní je třeba udělat všechno pro to, aby zakázka byla buď ve zcela nové, nebo zredukované podobě zrealizována včas a systém elektronických dálničních známek mohl 1. ledna 2021 skutečně odstartovat. Havlíček v rozhovoru s ČT potvrdil, že jeho prioritou bude, aby při zavedení e-známek ke zdržení nedošlo.

„V této chvíli velmi intenzivně pracujeme na tom, aby se zakázka, kterou uzavřelo SFDI, zastavila. Je příliš komplikovaná a drahá a musíme udělat vše, aby se dostala do správného rozsahu,“ zdůraznil. Babiš už s Havlíčkem mluvil také o možnosti zapojit Kremlíka do práce v resortu dopravy.

„Je to velmi dobrý právník, možná by mohl zůstat v resortu a dostat na starost nějaké konkrétní projekty,“ prohlásil premiér.

Kremlík zatím na tuto možnost nereagoval. Rozhovory poskytovat nechce a na Twitteru uvedl, že svému nástupci přeje při dořešování řady úkolů hodně úspěchů. Havlíček je s tím, že bude šéfovat nejen ministerstvu průmyslu a obchodu, ale i dopravě, nejen srozuměn, ale plně to podporuje. Jak potvrdil, sám se na tom s Babišem ještě před odvoláním Kremlíka shodl. Stejně tak podporuje premiérův záměr oba resorty spojit, aby vzniklo ministerstvo hospodářství.

Úřad čekají velké personální změny

„Z MPO se nám za rok podařilo udělat silné ministerstvo, dosadili jsme tam mladé, odborně zdatné lidi. A na ministerstvu dopravy (MD), kdo není odborně dobře připravený, se teď musí o svou pozici bát. Bude to o kvalitních lidech,“ oznámil Havlíček.

O tom, který z náměstků a vedoucích odborů na MD zůstane, rozhodne Havlíček v následujících dnech po svém jmenování. Se všemi chce věci probrat osobně. To se týká i prvního náměstka ministra dopravy Tomáše Čočka a ředitele SFDI Zbyňka Hořelicy, které Babiš jako hlavní viníky kauzy elektronických známek vyzval v pondělí k rezignaci.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Související články

Výběr článků