Hlavní obsah

Společnost sAutoleasing prohrála spor o poplatek a je v exekuci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost sAutoleasing, která je dceřinou společností České spořitelny, prohrála spor o poplatek za uzavření smlouvy a je v exekuci. V pondělí o tom informoval portál Hromadné žaloby.cz. Společnost sAutoleasing sice v tuto chvíli nemá oficiální informaci o tom, že by vůči ní bylo zahájeno jakékoliv exekuční řízení, současně ho ale připouští.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ilustrační foto

Článek

Společnost s Autoleasing prohrála u Obvodního soudu pro Prahu 8 spor o poplatek za uzavření smlouvy, když se vzdala své procesní obrany a akceptovala vydaný elektronický platební rozkaz.

Ani poté, kdy elektronický platební rozkaz nabyl právní moci, nebylo podle portálu spotřebiteli ze strany společnosti  sAutoleasing nic uhrazeno. Spotřebitel tak po dvou měsících požádal o pomoc exekutora. Nyní tak proti majetku společnosti  sAutoleasing běží exekuce, uvedl portál Hromadné žaloby.cz.

"Celou záležitost nyní interně prověřujeme. Neprodleně po doručení informace o nařízeném exekučním řízení bude kontaktován pověřený exekutor, za účelem úhrady všech pohledávek. Bohužel vlivem lidského selhání, které budeme řešit po pracovněprávní stránce, jsme včas nestihli reagovat na soudem vydaný elektronický platební rozkaz v požadované lhůtě," reagovala Kateřina Halatová z  sAutoleasing.

Spor kvůli úvěrové smlouvě

Spor mezi firmou sAutoleasing a spotřebitelem vznikl na základě úvěrové smlouvy, kterou byl spotřebiteli při nákupu vozu u prodejce ojetých automobilů poskytnut úvěr na nákup vozu 115 746 korun. Za uzavření smlouvy si firma vyúčtovala poplatek 36 tisíc korun a o tuto částku byl úvěr navýšen. Úvěr činil 151 746 korun a byl navíc úročen úrokem 19 procent ročně.

Celkově tak sAutoleasing chtěla po spotřebiteli za to, že mu půjčí 115 746 Kč na nákup vozidla, aby jí za pět let vrátil 262 560 Kč. Spotřebitel následně rozporoval platnost poplatku za uzavření smlouvy. Dovolával se neurčitosti poplatku, nepřiměřenosti, rozporu poplatku s dobrými mravy a obcházení zákona i judikatury.

"Postižený spotřebitel se na nás obrátil v červnu loňského roku, a nebyl jediný. I proto jsme se rozhodli dané záležitosti věnovat, neboť máme za to, že je tento poplatek neplatný. Úvěrové firmy se takto snaží obejít možné ztráty z předčasně splacených úvěrů," upozornil Petr Němec ze společnosti Český spotřebitel, která je provozovatelem serveru Hromadné žaloby.cz.

Ten chce vytvářet hromadný tlak na subjekty, které se dopouštějí protiprávního jednání, a zároveň výrazně snížit náklady poškozených lidí na právní zastoupení.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám