Hlavní obsah

Škodě Auto se daří, za září trhla rekord v prodejnosti

Novinky, pit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mladá Boleslav

Tuzemská automobilka Škoda Auto prodala za prvních devět měsíců roku 2010 celosvětově celkem 568 990 vozů, což oproti stejnému období minulého roku znamená nárůst o 12,8 procenta. Za září pak prodej 75 790 automobilů představuje nejlepší měsíční prodejní výsledek všech dob. Informovala o tom Škoda Auto.

Foto: maž, Novinky

Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4

Článek

„S ohledem na dosavadní vývoj prodeje a rekordní výsledky měsíce září očekáváme, že v letošním roce prodáme podstatně více vozů než v roce 2009," uvedl Winfried Vahland, předseda představenstva Škoda Auto.

Největší zájem o vozy s okřídleným šípem byl mimo evropský kontinent. V Číně zvýšila automobilka oproti loňsku prodej o 65 procent na 134 470 aut, v Indii o 37 procent na 14 224 aut. Třetinový růst zaznamenala i v Rusku, kde prodala 34 273 aut. Prodej výrazně stoupl i v Egyptě, Izraeli a Turecku.

Na domácím trhu Škoda posílila o devět procent, když prodala 43 666 aut. Toto číslo představuje tržní podíl téměř 35 procent.

V západní Evropě, bez německého trhu, prodeje společnosti stouply o čtvrtinu, v hledáčku zákazníků byla zejména ekologická řada Greenline. Zvýšenou poptávku firma zaznamenala ve Velké Británii, Francii, Španělsku, Rakousku, Belgii a ve Švýcarsku.

Za září byla nejprodávanějším modelem Octavia s růstem odbytu o 16,5 procenta na 31 546 vozů, poptávka po Superbu vzrostla o 139 procent na 9962 aut, prodej Yeti stoupl o 240 procent na 5389 vozů. Pokles naopak zaznamenala Fabia, které se prodalo 23 434, což je propad o 17 procent. Stejně tak klesl zájem o Roomster, a to na 3327 aut, to je o třetinu méně. Na 2132 aut se rovněž snížil prodej starší řady Octavie pod označením Tour.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám