Hlavní obsah

Škoda vládne prodejům i na Slovensku, ztrácí však na síle

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

BRATISLAVA

Na Slovensku stále kraluje v prodejích nových osobních automobilů česká Škoda. Její podíl se ale rok od roku zmenšuje. Jako domácí automobilku totiž Slováci vidí spíše Volkswagen a český výrobce už u zákazníků ztrácí. Za devět měsíců se snížil podíl Škody na slovenském trhu o téměř pět procent.

Článek

Podíl automobilky je nyní 21,99 procenta. Celkem za prvních devět měsíců zaregistrovala slovenská policie 59 303 nových osobních a malých nákladních aut, což bylo o 5,28 procenta více, než ve stejném období loni. Z celkového počtu bylo 13 042 škodovek. Pokud porovnáme Slovensko s naší zemí, pak je u našeho východního souseda prodej škodovek asi třetinový (ČR = 35 676 vozů).

Druhé místo mezi nejprodávanějšími vozy těsně drží francouzský Peugeot, jehož podíl činil 7,39 procenta. Třetí je Citroën s podílem 7,28 procenta. V České republice je druhý Ford, třetí Renault a na čtvrtém místě figuruje Volkswagen.

Roste i počet nákladních aut

V samotném září se počet prodaných aut snížil meziročně o 1,47 procenta na 5725 vozů. V srpnu naopak prodej vozů prudce vzrostl téměř o 14 procent; proti září byl počet prodaných vozů v srpnu vyšší o 807.

Od začátku roku do konce září se v policejních statistikách zvýšil i počet nákladních aut s hmotností od 3,5 do 12 tun, a to o dvě pětiny na 851. Největší podíl na trhu, 38,19 procenta, si udržela značka Iveco.

Prodej těžkých nákladních vozů se zvýšil o více než čtvrtinu na 3205, vedoucí příčku v této kategorii si drží s podílem 18,03 procenta Mercedes-Benz. Za devět měsíců policie zaregistrovala také 189 nových autobusů, což je téměř o polovinu méně než ve stejném období loni.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám