Hlavní obsah

Rozdíl mezi Škoda Auto a TPCA: 100 let a 10 miliónů aut

Právo, Radek Plavecký

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

MLADÁ BOLESLAV, KOLÍN

Půl miliónu vyrobených aut slaví téměř současně dvě středočeské automobilky - TPCA v Kolíně a mladoboleslavská Škoda Auto. Během pondělí sjede z linek TPCA půlmilióntý vůz vyrobený od zahájení výroby v únoru 2005. Od startu výroby v Boleslavi v roce 1905 vyrobila Škoda přes 10 miliónů aut, ovšem k 20. dubnu 2007 vyrobila 500 tisíc modelů Octavia nové generace.

Článek

 "K dosažení tohoto jubilejního vyrobeného vozu jsme potřebovali 26 měsíců. Prvním vyrobeným vozem byla Octavia dne 3. 2. 2004 ve vrchlabském závodě," uvedl představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky Horst Mühl.

Celková roční produkce všech modelů Škoda (Fabia, Octavia, Superb, Roomster) nyní přesahuje půl miliónu vozů, TPCA má roční produkci všech tří vyráběných modelů tedy vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 kolem 300 tisíc. Zatímco téměř veškerá produkce z Kolína (přes 95 procent aut) putuje na zahraniční trhy, škodovky zůstávají více doma. Do zahraničí jich míří přes čtyři pětiny.

Škoda Auto zaměstnává 27 tisíc pracovníků, jejichž průměrná mzda doposud dosahovala bez odměn managementu 25 tisíc korun a od dubna si tady odboráři vybojovali nárůst mezd o 12,7 procenta, což bude znamenat nárůst průměrného výdělku zhruba na 28 tisíc. TPCA zaměstnává 3500 lidí a průměrná mzda pracovníků výroby činí přes 23 tisíc korun měsíčně.

Reklama

Výběr článků

Načítám