Hlavní obsah

Řetězec Spar se v Česku loni propadl do půlmiliardové ztráty

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Obchodní řetězec Spar Česká obchodní společnost (Spar ČOS), který na tuzemském trhu provozuje hypermarkety Interspar a supermarkety Spar, prodělal v loňském roce 545 miliónů korun. To je o něco lepší výsledek než za rok 2011, kdy ztráta činila 608 miliónů korun.

Foto: Profimedia.cz

Interspar v Europarku v pražských Štěrboholech

Článek

Kumulovaná ztráta z posledních let stoupla na 3,3 miliardy korun. Tržby společnosti vzrostly loni meziročně o dvě procenta na 13,1 miliardy korun. Mateřská společnost SPAR Österreich řetězci navýšila základní kapitál o 300 miliónů korun na 4,77 miliardy korun, o rok předtím navyšovala o 400 miliónů korun.

„Finanční situace společnosti je pravidelně monitorována jak ze strany samotné společnosti, tak ze strany mateřské společnosti. V případě potřeby je mateřská společnost připravena poskytnout dostatečné financování tak, jak tomu bylo již v minulosti při navyšování vlastního kapitálu,“ uvedla firma v účetní závěrce.

Mateřská společnost odvolala na konci letošního března ředitele Martina Ditmara a jednatele Christiana Kollera. Novým šéfem řetězce byl jmenován Robert Spiegel.

Nejvyšší zisk hlásí Kaufland a Lidl

Spar je podle posledního odhadu společnosti Incoma GfK desátým největším řetězcem s rychloobrátkovým zbožím v ČR, jeho podíl na trhu dosahuje 2,8 procenta. Největší podíl, 9,7 procenta, má Ahold. Spar v Česku provozuje 33 obchodů Interspar, deset prodejen Spar, dva obchody Spar City a jeden Spar To Go.

Nejvyšší zisk z potravinářských řetězců má v ČR Kaufland, ve finančním roce 2011/2012 vydělal 2,2 miliardy korun. Diskont Lidl v Česku ve finančním roce 2011/2012 více než ztrojnásobil zisk na 1,19 miliardy korun. Obchodnímu řetězci Globus ve finančním roce 2011/2012 klesl zisk o čtvrtinu na 138 miliónů korun. Tesco vydělalo ve finančním roce 2011/12 meziročně o deset procent méně, 204 miliónů korun.

V Česku za poslední rok a půl přibylo 60 nových supermarketů, hypermarketů a diskontů. Na tuzemském trhu tak působí celkem 680 prodejen potravinářských supermarketových řetězců, více než 640 prodejen diskontů a téměř 300 hypermarketů. Vyplývá to ze studie Supermarket, Diskont & Hypermarket 2013 společnosti Incoma GfK.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám