Hlavní obsah
Obchodní řetězec Marks & Spencer se po vlně kritiky omluvil za slova na kontroverzní etiketě. Foto: Phil Noble, Reuters

Řetězec Marks & Spencer se omluvil, že do zašívání nezatáhl i muže

Britský obchodní řetězec Marks & Spencer se po vlně kritiky omluvil za slova na etiketě, jimiž poukazoval na výhody pevnějšího lemu u dětského oblečení. Použil slova „méně práce pro maminku”, což podle kritiků navozuje dojem, že zašívat umějí jen ženy. Vedení řetězce slogan změní, uvedla organizace Thomson Reuters Foundation.

Obchodní řetězec Marks & Spencer se po vlně kritiky omluvil za slova na kontroverzní etiketě. Foto: Phil Noble, Reuters
Řetězec Marks & Spencer se omluvil, že do zašívání nezatáhl i muže

„Zesílené okraje déle vydrží, takže maminka bude mít méně práce,” uvedl řetězec na kontroverzní etiketě.

Společnost, která se specializuje na prodej oděvů a potravin a která má po světě zhruba 1380 prodejen, podle kritiků projevila zpátečnické smýšlení. Vychází podle nich ze staromódního konceptu, že zašívat umějí pouze ženy.

Matt O’Connor z organizace Fathers 4 Justice, jež hájí rovná práva otců, slova na etiketě označil za nepřijatelný projev sexismu. Podle něj měl řetězec použít spojení „mámy a tátové”, případně slovo „rodiče”.

O’Connor má ale výhrady i vůči názvu společnosti Mothercare („Mateřská péče”),  která se specializuje na těhotenské výrobky a dětské zboží. „A kde je Fathercare?” zlobí se aktivista.

K bojovníkům za práva otců se přidala i feministická organizace Fawcett Society. „Upadáme do líných stereotypů jako do trepek. Máme rok 2017 a je čas uznat, že i otcové umějí zašívat,” uvedla zástupkyně organizace Sam Smethersová.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků