Řetězec H&M se po více než deseti letech propadl do ztráty
Na výsledky měla dopad pandemie nemoci covid-19, kvůli které firma musela uzavřít velkou část svých obchodů, uvedla firma v pátečním prohlášení.
Čisté tržby se za tři měsíce do konce května snížily o 50 procent na 28,7 miliardy švédských korun. Společnost uvedla, že v červnu jsou zatím prodeje meziročně o čtvrtinu nižší.
Firma ve druhém čtvrtletí musela dočasně zavřít 5000 obchodů v mnoha zemích, v polovině dubna bylo zavřených zhruba 80 procent jejích obchodů. Tržby přes internet ale o 36 procent vzrostly.
Společnost H&M byla založena v roce 1947 a je druhým největším módním řetězcem na světě po španělské firmě Inditex.
Kromě hlavní značky H&M vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET a Afound. Působí ve více než 70 zemích světa včetně České republiky.