Hlavní obsah
Dálnice A5 na Vídeň Foto: Profimedia.cz

Rakušané otevřeli dálnici z Vídně k Mikulovu, Češi zatím ani nekopli

Rakušané o víkendu otevřeli poslední součást dálničního tahu A5 z Vídně k Mikulovu, jímž je dvoupruhový obchvat Drasenhofenu. Stavba navazující české dálnice D52 se zasekla v roce 1996.

Dálnice A5 na Vídeň Foto: Profimedia.cz
Rakušané otevřeli dálnici z Vídně k Mikulovu, Češi zatím ani nekopli

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připravuje stavbu jednotlivých úseků od Pohořelic k hranicím, má u všech zažádáno o územní rozhodnutí a čeká, až je získá. Kvůli letitým soudním průtahům a přím s ekology a aktivisty stále není zřejmé, kdy se začne stavět, řekl v pondělí ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala.

Obchvat Drasenhofenu měří pět kilometrů a jde o poslední rakouský úsek, který výrazně zpomaloval cestu z Brna do Vídně. Je zatím dvoupruhový a je potřeba na něm mít dálniční známku. Rakušané mají vše připraveno k tomu, aby se mohlo zbývajících devět kilometrů ke státní hranici dostavět na standardní dálnici, čekají na stavbu na české straně.

Čekání na povolení

Na ní by se měl jako první stavět čtyřkilometrový obchvat Mikulova. "Loni 12. září bylo územní rozhodnutí vydané, ale je proti němu podané odvolání a čekáme na vyjádření krajského úřadu. Pro tento úsek už máme nachystanou i dokumentaci pro stavební povolení. Bylo by dobré, kdybychom mohli začít za dva roky stavět," řekl Fiala.

Chybějící úsek dálnice

Foto: Mapy.cz

U ostatních úseků od Pohořelic k Mikulovu ŘSD čeká na vydání územních rozhodnutí a pracuje na přípravě dokumentací pro stavební povolení.

Nyní dálnice směrem na Vídeň vede pouze z Brna do Pohořelic. Byla dostavěna v roce 1996 a od té doby se nic nového nepostavilo. Spory se nejprve vedly o trase, kudy se spojí Brno s Vídní, dříve připadalo v úvahu spojení přes Břeclav s využitím dálnice D2. Současné připravované vedení ve stopě silnice I/52 přes Novomlýnské nádrže a pod Pálavou vadí ekologům i některým místním.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků