Hlavní obsah

Pojišťovny musí uzavírat smlouvy, které ochrání klienty, velí ministerstvo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Pojišťovny nesmějí uzavírat pojistné smlouvy, které nejsou účinné a nedokážou klienty ochránit v případě krachu cestovní kanceláře. Uvedl to náměstek ministra pro místní rozvoj (MMR) Michal Janeba.

Foto: Profimedia.cz

Členité chorvatské pobřeží

Článek

Jak dále Janeba uvedl, postup pojišťovny Generali v případě nepojištěné CK Majestic Travel patrně odporuje zákonu o cestovním ruchu. Celkem 33 klientů, kteří se na zájezdu s CK Majestic Travel v Chorvatsku dostali do problémů, se podle MMR vrátí do Česka v sobotu. Generali nicméně kontrovala, že zákon neporušila, protože smlouva platí až po zaplacení pojistného.

Platné pojištění proti úpadku je jednou z podmínek pro souhlas MMR s udělením koncese pro podnikání v cestovním ruchu. Povinné pojištění proti úpadku musí podle Janeby mít určité atributy a není možné, aby pojišťovna podepsala takovou smlouvu, která není účinná.

Pojišťovna ministerstvo neinformovala

Generali pojišťovna podle dřívějšího vyjádření svého generálního ředitele Štefana Tillingera považuje pojistnou smlouvu s CK Majestic Travel za neúčinnou, protože majitelka cestovní kanceláře pojišťovně neuhradila pojistné. O neúčinnosti smlouvy sice pojišťovna ministerstvo neprodleně neinformovala, podle Tillingera jí to ale zákon neukládá.

Právě to rozporuje ministerstvo pro místní rozvoj. Pokud nastanou jakékoli změny, musí je pojišťovna včetně všech skutečností, které pojistnou smlouvu mění, bezodkladně oznámit, uvedl Janeba.

Majitelka CK Majestic Travel Zuzana Pálová podle dřívějších informací klientům v Chorvatsku zajistila ubytování a všechny zaplacené služby včetně odvozu do ČR. Do úterý by měla MMR informovat, jakým způsobem bude problém s neplatným pojištěním řešit.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám