Hlavní obsah
Experti NTSB zkoumají roztržený motor Boeingu 737 Foto: Reuters

Po havárii, při níž kvůli roztržení motoru zemřela žena, musí tisíce boeingů k opravě

Boeing nemá u letadel 737 NG potíže jen s únavovými lomy u spojů křídel s trupem, nýbrž i s vadou materiálu u motorů. Americká vládní agentura pro bezpečnost v letectví NTSB firmě po havárii, při níž přišla o život klientka společnosti Southwest Airlines, doporučila upravit kryty motorů, informovala stanice BBC.

Experti NTSB zkoumají roztržený motor Boeingu 737 Foto: Reuters
Po havárii, při níž kvůli roztržení motoru zemřela žena, musí tisíce boeingů k opravě

Havárie se udála loni v dubnu. Jeden z motorů boeingu se za letu z New Yorku do Dallasu roztrhl a úlomky z něj prorazily okénko.

V letadle došlo k podtlaku, lidé na palubě si museli nasadit kyslíkové masky. Jennifer Riordanová, viceprezidentka banky Wells Fargo, zemřela a osm dalších pasažérů bylo zraněno. Stroj nouzově přistál ve Filadelfii.

Podle vyšetřovací zprávy nehodu způsobila opotřebovaná lopatka turbíny v motoru.
Úpravu motorů bude muset provést jejich výrobce CFM International. V provozu je na 7000 civilních strojů 737 NG. Prakticky všechny mají motory od CFM, ne každá verze má ale dotčenou variantu motoru.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků