Hlavní obsah

Pivo se prodává dobře i bez fotbalu, mne si ruce největší pivovar na světě

Největšímu pivovaru na světě Anheuser-Busch InBev stoupl ve druhém čtvrtletí zisk o 26 procent na 1,45 miliardy dolarů (asi 24,6 miliardy korun). Růst podpořil vyšší prodej piva a nealkoholických nápojů. Uvedla to agentura Reuters s tím, že objem prodeje piva stoupl i přes mimořádně úspěšný loňský rok v souvislosti s mistrovstvím světa ve fotbale.

Pivo se prodává dobře i bez fotbalu, mne si ruce největší pivovar na světě

Příjmy za tři měsíce do konce června stouply o 8,5 procenta na 9,52 miliardy dolarů. Poptávka v USA, Evropě a Brazílii byla sice slabší, tento výpadek však vyrovnal růst prodeje v Číně o 12 procent. Zisk rovněž podpořily nižší finanční náklady a slabší dolar.

Prodej piva v USA ovlivnilo špatné počasí a vysoké ceny ropy, ale také růst cen u levnějších značek. V Evropě se prodej výrazně snížil v Británii, tento pokles však vyrovnal vysoký prodej v Německu a Belgii.

AB InBev vznikl v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal amerického konkurenta Anheuser-Busch za 52 miliard dolarů. Mezi nejznámější značky pivovaru patří Stella Artois, Beck's a Budweiser. O značky Budweiser a Bud vede Anheuser-Busch řadu let několik právních sporů s českobudějovickým Budvarem.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků