Hlavní obsah
Foto: Petr Horník, Právo

Od dálnic má do pěti let zmizet většina billboardů

Od dálnic, rychlostních komunikací a silnic první třídy má nejpozději v roce 2017 zmizet většina billboardů, jež rozptylují pozornost řidičů. Vyplývá to z vládního návrhu novely zákona č. 13/1997 o pozemních komunikacích, který nyní Sněmovna propustila do druhého čtení.

Foto: Petr Horník, Právo
Od dálnic má do pěti let zmizet většina billboardů

„Nová právní úprava by měla začít platit od 1. července 2012. Provozovatelé reklamních poutačů pak budou muset své billboardy nejpozději do pěti let odstranit. A to i v případě, že mají s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) uzavřeny smlouvy na dobu neurčitou,“ vysvětluje ministr dopravy Pavel Dobeš (VV).

Povolení na výstavbu nových billboardů budou podle novely moci získávat už jen provozovatelé restaurací, čerpacích stanic, motelů a dalších zařízení, která bezprostředně souvisejí se silničním provozem. Silnic nižších tříd, které jsou ve vlastnictví krajů, měst a obcí, se ovšem tato změna týkat nebude. I nadále se tady budou smět billboardy povolovat.

Větší využití rozhlasu či internetu

V současné době je u komunikací v ČR kolem 20 000 billboardů, z toho 2200 přímo u dálnic, rychlostních komunikací a silnic první třídy. Státu přitom tyto reklamní tabule vynášejí málo peněz. U řady smluv, jež v minulosti uzavřelo ŘSD, je to méně než 20 000 Kč ročně za jeden billboard.

Asociace českých reklamních agentur očekává, že s postupným rušením tabulí u dálnic přesunou inzerenti 15 až 20 procent peněz určených původně na billboardy do jiných typů venkovní reklamy, ale také do rozhlasové či internetové reklamy. „Každá koruna je dobrá a v případě zákonného rušení billboardových ploch se budou přerozdělovat stamilióny,“ tvrdí předseda této asociace Pavel Brabec.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků