Hlavní obsah
Logo na botách Nike Foto: Profimedia.cz

Americký výrobce sportovní obuvi a oblečení Nike přestane nabízet své zboží přes největší světový e-shop Amazon. Podle serveru CBS News může být důvodem i prodej padělků.

Logo na botách Nike Foto: Profimedia.cz
Nike přestane prodávat přes Amazon

Společnost Nike ukončení spolupráce s největším e-shopem světa zdůvodnila tím, že chce mít větší kontrolu nad značkou a „osobní vztah“ se zákazníky. Na druhou stranu ale uvedla, že vedle přímého prodeje posílí spolupráci s jinými obchodníky a zprostředkovateli.

Nike prodává své zboží přes Amazon od roku 2017. K rozhodnutí odejít dochází sotva měsíc po rozhodnutí, že novým šéfem Nike se stane John Donahoe. Ten je bývalým šéfem aukční síně eBay.

Zástupci Amazonu nechtěli rozhodnutí Nike komentovat. Konkurenti Nike jako například Under Armour nebo Adidas své produkty přes Amazon dál prodávají. Americká média jako televize CNBC debatují o tom, zda budou příkladu Nike následovat i další značky.

Podle analytika citovaného serverem CBSNews stojí za změnou rozhodnutí nového šéfa, ale dost možná také problém s padělky. „Nike zřejmě nebyl spokojený s tím, že se Amazon nedokázal zbavit cizích prodejců a padělků,“ řekl analytik David Swartz se společnosti Morningstar.

Jiní analytici uvádějí, že zákazníci často nakupují na Amazonu s nadějí, že dosáhnou na nějakou slevu. „Mnoho značek si nemůže dovolit Amazon nevyužívat, Nike jako silná sportovní značka si na to troufá,” řekla BBC Maureen Hintonová z analytické firmy Global Data.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků