Hlavní obsah

Lidl: Reakce na retušování křížů bereme vážně. Vždy jsme ctili české kulturní dědictví

Novinky, bož

Společnost Lidl Česká republika rozhodně nechce popírat historickou realitu. Reakce a komentáře českých zákazníků bere společnost velmi vážně a předá je na německou centrálu. Novinkám to sdělila mluvčí společnosti Zuzana Holá. Zároveň zdůraznila, že český Lidl se na podobě materiálů nepodílel.

Foto: Lidl

Výrobky na letáku Lidlu

Článek

„Všechny zákazníky tímto ujišťujeme, že všechny jejich reakce a komentáře bereme velmi vážně,” uvedla Holá. „Zastáváme názor, že i v globalizovaném světě je potřeba, aby mezinárodní společnosti vnímaly kulturní, náboženské i jiné aspekty jednotlivých zemí a vážily si jich,” dodala.

„Veškeré reakce zákazníků i veřejně činných osob předáme mezinárodní centrále v Německu a zasadíme se o to, aby tato kritika byla při tvorbě reklamních materiálů a obalů zohledněna,” slíbila Holá.

„Jsme českou společností, a proto považujeme za důležité kromě naší omluvy zdůraznit, že při všech našich obchodních činnostech jsme vždy ctili a respektovali české historické dědictví, tradice, kulturu i náboženskou identitu a takto se budeme chovat i nadále,” uzavřela Holá.

Jurečka pohrozil bojkotem

Lidl na konci minulého týdne vyvolal negativní ohlasy na sociálních sítí, když se ukázalo, že u svých výrobků Eridanous při akci Řecký týden nechává vyretušovat kříže z kopulí ortodoxních chrámů na řeckém ostrově Santorini. Skutečnost vyvolala pozornost i v Belgii. [celá zpráva]

Zpráva vzbudila pohoršení i u některých českých politiků. Třeba ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) považuje postup řetězce za pokrytecký. Na Lidl se rozzlobil i kardinál Dominik Duka. [celá zpráva]

Ačkoliv grafika vzbudila pohoršení až tento týden, kříže na obalech řetězec retušuje už několik let. „Motiv řecké scenérie v aktuální podobě používáme od roku 2014,” sdělila už v pátek Novinkám Kateřina Jašková z Lidlu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám