Hlavní obsah
Americká společnost Twenty-First Century Fox mediálního magnáta Ruperta Murdocha (na snímku) navrhla právně oddělit zpravodajskou stanici Sky News. Foto: David Moir, Reuters

Murdochův Fox se nevzdává zájmu o britskou Sky

Americká společnost Twenty-First Century Fox mediálního magnáta Ruperta Murdocha navrhla právně oddělit zpravodajskou stanici Sky News, pokud by se jí podařilo dokončit akvizici britské společnosti Sky plc. V úterý to uvedla agentura Reuters. Proti převzetí se již dříve postavil britský antimonopolní úřad (CMA), podle nějž by se Murdochových rukou by se akumulovalo příliš mediální moci.

Americká společnost Twenty-First Century Fox mediálního magnáta Ruperta Murdocha (na snímku) navrhla právně oddělit zpravodajskou stanici Sky News. Foto: David Moir, Reuters
Murdochův Fox se nevzdává zájmu o britskou Sky

„Velmi pečlivě jsme se s úřadem CMA prošli celý jejich výstup,“ uvedla společnost Fox s tím, že stávající návrh by měl být dostatečnou pojistkou zachování nezávislosti zpravodajské stanice, o kterou měl antimonopolní úřad obavy.

Eventuálně Fox navrhuje prodat zpravodajskou stanici společnosti Walt Disney. Právě tento zábavní gigant společnost má přitom koupit větší část Murdochova Foxu za 52,4 miliardy dolarů (1,14 biliónu korun). Získá filmová a televizní studia, kabelové stanice a zahraniční televizní stanice z impéria mediálního magnáta Ruperta Murdocha. [celá zpráva]

Murdochův Fox již teď vlastní 39 procent akcií britské společnosti a měl v úmyslu odkoupit zbylých 61 procent. Byl by tak jediným vlastníkem. Sky poskytuje satelitní televizi téměř 22 miliónům zákazníků v Británii, Irsku, Itálii, Německu a Rakousku.

Orientace na pravici

Šestaosmdesátiletý Murdoch se proslavil mimo jiné založením americké zpravodajské stanice Fox News. Ta vznikla v roce 1996 s jasným zaměřením na pravicově orientované diváky, kterým nevyhovovalo vysílání CNN nebo NBC.

Murdochův britský nedělník News of the World v minulosti čelil obviněním, že se podílel na masivním odposlouchávání stovek lidí včetně celebrit, politiků nebo obětí trestných činů. Šéfredaktor Andy Coulson byl odsouzen na rok a půl vězení.

Bulvár, ale i Wall Street Journal nebo basket

Do Murdochova mediálního impéria patří i britský bulvární Sun nebo podobně zaměřený americký The New York Post. V roce 2007 ale převzal i seriózně zaměřený finanční deník The Wall Street Journal.

Kromě toho je majitelem například basketbalového klubu New York Knicks nebo společnosti S&P Dow Jones Indices, která provozuje burzovní indexy S&P 500 a Dow Jones.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků