Hlavní obsah
Naftový motor vozu Škoda Yeti Foto: Wolfgang Rattay, Reuters

Majitelé škodovek mohou na webu zjistit, zda jejich auto obchází emise

Automobilka Škoda Auto spustila web, na kterém si mohou majitelé podle VIN kódu zjistit, zda se jejich naftového vozu týká problém s obcházením měření emisí. Volkswagen zvažuje různá řešení problému, a to od jednoduché softwarové úpravy až po výměnu automobilu.

Naftový motor vozu Škoda Yeti Foto: Wolfgang Rattay, Reuters
Majitelé škodovek mohou na webu zjistit, zda jejich auto obchází emise

Vedle adresy http://go.skoda.eu/servisakce lze vůz prověřit i na stránce http://www.skoda-auto.cz v levém menu pod záložkou „Ověření softwaru naftových motorů“. Dotaz mohou vznést majitelé naftových vozů i na bezplatnou infolinku 800 600 000.

Bude-li se problém týkat zadaného vozidla, nabídne stránka zákazníkovi možnost kontaktování smluvního partnera Škody nebo infolinky.

Společnost již dříve oznámila, že problematický dieselový motor koncernu VW s typovým označením EA 189 namontovala do 1,2 miliónu vozů. Jde o tří- a čtyřválcové motory se zdvihovými objemy 1,2, 1,6 a 2,0 litru s emisní normou Euro 5. Dodávala je do modelu Fabia II (v letech 2009 až 2014), Roomster (2009 až 2015), Rapid (2011 až 2015), Yeti (2009 až 2015), Octavia II (2009 až 2013) a Superb II (2009 až 2013). Do stávajících modelů v Evropě již Škoda tyto motory nemontuje.

Jak Volkswagen podváděl

Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.

S řešením problému pro majitele dotčených aut má automobilka přijít během října. Z mateřského koncernu již uniklo, že ve hře je několik možností řešení. Ta spočívají v aktualizaci špatného softwaru nebo zabudování většího katalyzátoru. V krajním případě by ale výrobce mohl měnit celý vůz, uvedla s odkazem na své zdroje agentura Bloomberg.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků