Hlavní obsah
Zásah hasičů v Kostelci u Holešova. Foto: HZS Zlínského kraje

Lidem nejvíce vadí reklama v televizi a ve schránkách

Více než 80 procent lidí je přesvědčeno, že reklamy v nejsledovanějším médiu - televizi, je příliš mnoho. Vadí jim spíš krátké spoty v reklamních blocích než série teleshoppingů, které se většinou vysílají pozdě v noci. Lidé jsou přesyceni i tzv. direct maily ve svých poštovních schránkách.

Zásah hasičů v Kostelci u Holešova. Foto: HZS Zlínského kraje
Lidem nejvíce vadí reklama v televizi a ve schránkách

Direct maily, tedy reklamu, kdy firmy oslovují s nabídkou konkrétní klienty prostřednictvím poštovních schránek je trvale jedna z nejméně oblíbených forem reklamy. Dlouhodobě vadí lidem i reklama v televizi. Ostatní druhy médií jsou na tom trochu lépe.

"Intenzita reklamy v tisku a v rozhlase je vnímána jako přiměřená," uvedla agentura Factum Invenio, která průzkum provedla. Vůbec nejméně vadí lidem reklama v kině a na místě, kde se konkrétní výrobek prodává. Tady dokonce 15 procent lidí uvedlo, že by jim nevadilo, kdyby bylo reklamy více. Devět procent lidí by přivítalo více reklamy v dopravních prostředcích.

Důležitá je pravdivost

Za nejdůležitější vlastnost, kterou reklama má mít, považuje nejvíce lidí pravdivost sdělení. Dalším důležitým kritériem je důvěryhodnost a 34 procent lidí považuje za důležitou vtipnost. "Přes některé výkyvy a přesuny důležitosti, kterou lidé jednotlivým kritériím přikládají, lze říci, že stále nejčastěji očekávají od reklamy pravdivé a důvěryhodné informace, podané srozumitelnou a vtipnou formou." sdělila Martina Rubášová z agentury Factum Invenio.

Jak lidem vadí reklama v jednotlivých médiích (v%)
médiumje jí mnohopřiměřeně mohlo by jí být i vícneví
televize762122
letáky do schránek732132
teleshopping692435
plakáty/billboardy434467
časopisy395255
rozhlas3354410
denní tisk3159410
internet2327347
dopravní prostředky2255915
spamm2120257
místo prodeje1959157
kino1233749
zdroj: Factum Invenio

Vadí reklama na cigarety

Téměř většina lidí uvedla, že reklama lidmi manipuluje, ale to, že manipuluje jimi samými, přiznalo jen 30 procent respondentů.

Nejvíce lidem vadí reklama na cigarety, léky a alkohol. Propagování tabákových výrobků by zakázalo 46 procent lidí, alkoholu 39 procent lidí. Vadí jim spíš propagování destilátů než inzerce na pivo. Jedenáct procent občanů ČR by raději nevidělo žádné reklamy na léky.

Anketa
Kde vám vadí reklama nejvíce?
v televizi
69.6 %
v rozhlase
3.7 %
v novinách a časopisech
1.2 %
na internetu
4 %
v mobilech
2 %
v poštovní schránce
18.2 %
v dopravních prostředcích
1.3 %
Celkem hlasovalo 1077 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků