Hlavní obsah

L'Oréal už na své kosmetice nebude uvádět odkaz na bělicí účinky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Francouzský L'Oréal přestane na obalech svých pleťových přípravků uvádět výrazy odkazující na bílou barvu, jako je bělicí nebo světlý. V pátek to podle agentury Reuters uvedla jeho mluvčí. Největší výrobce kosmetiky na světě reaguje na sílící kritiku sociálních sítí a s krokem přichází den poté, co podobné oznámení učinila britsko-nizozemská společnost Unilever.

Foto: Profimedia.cz

Logo společnosti L´Oréal

Článek

Unilever a L'Oréal jsou dva největší hráči na globálním trhu bělicích krémů. Oblíbené jsou tyto přípravky v četných asijských, afrických a karibských zemích, kde se světlá barva kůže považuje za žádoucí.

L'Oréal vyrábí na příklad bělicí krém Garnier Skin Naturals White Complete Multi Action Fairness Cream. Unilever si v časech, kdy se pozornost celého světa soustředí na protesty proti rasové nesnášenlivosti, vysloužil kritiku především za svou značku Fair & Lovely (Světlé a půvabné).

Ještě o krok dál se rozhodla jít společnost Johnson & Johnson. Ta má kořeny ve Spojených státech, kde před měsícem vypukla vlna demonstrací po smrti černocha George Floyda, kterému bělošský policista při zatýkání klečel několik minut na krku, i když Floyd prosil o pomoc, protože nemohl dýchat. Firma se rozhodla, že své bělicí krémy značky Neutrogena a Clean & Clear určené pro asijský a blízkovýchodní trh přestane prodávat.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám