Hlavní obsah

Jančura chce dostat své autobusové linky na koleje

Aktualizováno

Podnikatel a majitel společnosti Student Agency Radim Jančura by časem chtěl postavit svou firmu především na železniční dopravě. Tam, kde je to možné, by rád na koleje dostal autobusové linky, které nyní provozuje.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Tam, kde je to možné, by spoje, které nyní zajišťují autobusy, měly být nahrazeny vlaky.

Článek

Zatímco v současnosti je autobusová doprava nejdůležitější součástí holdingu, postupem času by se jí měla stát železniční doprava a autobusové linky budou jezdit na trasách, kde vlaky nedávají smysl. Řekl to v pátek Jančura.

Firma se také chystá účastnit tendrů jak na regionální, tak dálkovou železniční dopravu v Česku i na Slovensku. Ke konkrétním krokům se Jančura chystá ve chvíli, kdy bude jasno o sestavení nové vlády a o postu ministra dopravy.

Jančura by se rád dostal na trasu mezi Prahou a Brnem, kde s autobusy právě před deseti lety začínal. „Jsme připraveni na této trase provozovat vlaky kategorie EuroCity a expres bez dotací. Ale pouze sami, ne proti Českým drahám, které pobírají dotace na linku z Děčína přes Prahu do Břeclavi 625 miliónů korun ročně,“ vysvětlil Jančura. V případě, že budou dále jezdit ČD s dotacemi, chce si počkat na tendry na dotované rychlíkové tratě.

Zatím dál rozvíjet autobusy

Od možného příštího ministra dopravy Antonína Prachaře (ANO) si slibuje, že ho budou zajímat úspory. Dosud ministerstvo podle Jančury úspory nezajímaly.

Než však nastane doba přesunu některých autobusových linek na železnici, hodlá nesníženým tempem rozvíjet autobusy. Přestože před deseti lety počítal s tím, že linka Praha – Brno bude jediná.

Kromě provozu mezinárodních linek žlutými autobusy začal Jančura v roce 2011 jezdit také ve spolupráci s Deutsche Bahn v jejich barvách na linkách z Prahy do Norimberka a do Mnichova. Čerstvě zajíždí až do Mannheimu, čímž se dostal na vnitroněmecký trh.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám