Hlavní obsah
Méně přísná pravidla pro odškodnění za zrušené nebo zpožděné lety žádají po Evropské komisi evropské aerolinky. Foto: David W Cerny, Reuters

Evropské aerolinky chtějí výrazně omezit náhrady za zrušené a zpožděné lety

Evropské letecké společnosti budou usilovat o oslabení práv pasažérů na odškodné a refundace. Uvedli to dnes představitelé odvětví na virtuální konferenci sdružení Airlines for Europe (A4E). Upozornili, že takzvaná regulace EU261, která stanoví kompenzace za zrušené a zpožděné lety, výrazně prohloubila finanční problémy řady aerolinek v době pandemie covidu-19.

Méně přísná pravidla pro odškodnění za zrušené nebo zpožděné lety žádají po Evropské komisi evropské aerolinky. Foto: David W Cerny, Reuters
Evropské aerolinky chtějí výrazně omezit náhrady za zrušené a zpožděné lety

„Usilujeme o vyváženější přístup k ochraně spotřebitelů," uvedl šéf francouzsko-nizozemské letecké společnosti Air France-KLM Ben Smith. Pravidla EU zaručují spotřebitelům okamžitou refundaci peněz za zrušené lety.

Navíc zahrnují nárok na odškodné za lety zrušené s méně než dvoutýdenním předstihem a za zpoždění přesahující tři hodiny, upozornila agentura Reuters.

„Je to pravděpodobně jeden z nejrepresivnějších zákonů na ochranu práv spotřebitelů na světě," prohlásil Smith. Pravidla EU podle A4E nejsou slučitelná s masivním omezováním letů, které si pandemie vynutila, napsala agentura Bloomberg. „Je velmi důležité, abychom z tohoto zákona vytvořili něco realističtějšího a vyváženějšího," řekl Smith.

Evropská komise nicméně podle Reuters signalizovala, že o oslabení práv cestujících není připravena uvažovat. „Vždy jsme se snažili dosáhnout správné rovnováhy mezi ochranou spotřebitelů a ochranou turistického a dopravního průmyslu," uvedl podle Reuters nejmenovaný představitel EU. „Pokračující a zlepšená ochrana práv cestujících je klíčová pro zajištění potřebné důvěry spotřebitelů v dopravní průmysl," dodal.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků