Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Do sedmi let mají v Německu jezdit vlaky bez strojvedoucích

Nejpozději za sedm let by po vybraných německých železničních tratích mohly jezdit vlaky bez strojvedoucích. V rozhovoru poskytnutém pro páteční vydání listu Frankfurter Allgemeine Zeitung to uvedl šéf německého železničního dopravce Deutsche Bahn (DB) Rüdiger Grube. Společnost tím chce zvýšit konkurenceschopnost vůči silniční dopravě.

Ilustrační foto Foto: Ondřej Kořínek, Novinky
Do sedmi let mají v Německu jezdit vlaky bez strojvedoucích

"Počítám s tím, že v roce 2021, 2022 nebo 2023 budeme tak daleko, že na části naší sítě budeme moci jezdit plně automatizovaně," uvedl Grube.

"Plně automatizovaná jízda je v komplexním traťovém systému, v němž se pohybují rychlé a pomalé osobní vlaky i nákladní vlaky, sice těžší než v případě metra, je ale možná," dodal.

Vzhledem k pokračující digitalizaci je nutné držet krok s konkurencí, zdůvodnil záměr Grube. První zkoušky plně automatizovaných vlaků už podle něj probíhají v Sasku.

V Česku by podle plánů mělo v budoucnu jezdit metro bez řidiče. Ekonomové upozorňují, že trend k automatizaci sílí v souvislosti se zdražováním pracovní síly a současným zlevňováním a rozvojem potřebných technologií. [celá zpráva]

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků