Hlavní obsah

Čokoláda Ritter Sport smí jediná mít tvar čtverce, rozhodl německý soud

Novinky, bož

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ritter Sport je i nadále jediná čokoláda na německém trhu, která smí mít tvar čtverce. O rozhodnutí Spolkového nejvyššího soudu (Bundesgerichtshof) v Karlsruhe informoval server deníku Süddeutsche Zeitung. Soud poslední instance tak definitivně ukončil dlouholetý spor firmy Alfred Ritter se společností Mondelez, výrobcem čokolád Milka.

Foto: Profimedia.cz

Soud potvrdil monopol čokolády Ritter Sport na čtvercový tvar.

Článek

Výrobce Alfred Ritter z německého Waldenbuchu u Stuttgartu má typickou čtvercovou formu zaregistrovanou jako ochrannou známku. To soudně napadl výrobce čokolád Milka Mondelez.

Poněkud paradoxní je, že podle soudu by si čtvercový tvar čokolády nezasloužil patentovou ochranu, pokud by zajímavost čtvercového tvaru byla jedinou hodnotou čokolády. Soudci nicméně došli k závěru, že specifický tvar čokolády Ritter Sport je pro spotřebitele na první pohled viditelnou zárukou o původu a kvalitě čokolády.

Soudní spory se táhly deset let a ukončilo je právě až rozhodnutí nejvyššího soudu, který je soudem poslední instance. Předtím dal firmě Ritter naposledy za pravdu Spolkový patentový soud v listopadu 2018.

Tak trochu jiná inflace. Čokolády Milka se zmenšují, ceny zůstávají stejné

Ekonomika

Určitá vítězství si však v průběhu času připsal i výrobce Milky. V roce 2016 se mu podařilo přesvědčit právě patentový soud o tom, že čtvercový tvar čokolády je vhodný pro přepravu výrobku.

Historie společnosti Alfred Ritter sahá do roku 1912. Značka Ritter's Sport Schokolade se poprvé objevila o dvacet let později v roce 1932. Clara Ritterová, manželka Alfreda Rittera, tehdy přišla s myšlenkou „sportovní čokolády”, která by se díky tvaru čtverce vešla do kapsy sportovní bundy. Od roku 1970 značka používá název Ritter Sport.

Anketa

Podle čeho si vybíráte čokoládu?
podle značky
7 %
podle tvaru
2,5 %
podle chuti
64,6 %
podle kvality
20,9 %
nejím čokoládu
5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2321 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám