Hlavní obsah

ČOI našla nedostatky u 87 procent kontrolovaných e-shopů

Novinky, tov

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Inspektoři České obchodní inspekce (ČOI) zjistili nedostatky u 87 procent e-shopů, které kontrolovali v letošním druhém čtvrtletí. Nejčastějším problémem bylo klamání spotřebitele, například při reklamacích či odstoupení od kupní smlouvy. Mnozí obchodníci dosud nezapracovali do svých obchodních podmínek občanský zákoník, který platí od loňského ledna, uvedla ČOI v pondělí v tiskové zprávě.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Úroveň e-shopů se i přes opakované kontroly nezlepšuje, v prvním čtvrtletí zjistila inspekce nedostatky u 80 procent vytipovaných obchodů.

„Od letošního dubna do června pracovníci ČOI pravomocně uložili na 200 pokut ve výši milión korun, další desítky řízení ještě neskončily. Provedli celkem 279 kontrol e-shopů, jen ve 13 procentech případů nezjistili žádné pochybení,” řekl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Vysoký počet zjištěných nedostatků inspekce vysvětluje tím, že její kontroly byly cílené. Vyhledávala obchody, u kterých vzniklo na základě předchozího sledování podezření na nedodržování předpisů, některé zkontrolovala na základě upozornění nespokojených spotřebitelů.

"Česká obchodní inspekce přijala v průběhu letošního druhého čtvrtletí celkem 1533 podání spotřebitelů a z šetřených podnětů prokázala jeho oprávněnost nebo jiné porušení povinností v celkem 172 případech," dodal Fröhlich. Nejméně dvě desítky podání upozorňovaly na e-shopy podezřelé z nabídky padělků různých značkových výrobků.

"Kromě ověřování důvěryhodnosti e-shopu doporučuji spotřebitelům obezřetnost zejména při nákupech značkových výrobků. Vymoci zpět finanční nároky může být v těchto případech velmi problematické, při nákupu ve třetích zemích prakticky nemožné," uvedl v tiskové zprávě ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Reklama

Výběr článků

Načítám