Hlavní obsah

Čínská Alibaba přemýšlí o vstupu na newyorskou burzu

Hongkong

Čínská internetová společnost Alibaba Group Holding uvažuje o vstupu na burzu v New Yorku. Její jednání s hongkongským regulátorem o vstupu na místní burzu totiž ztroskotala. Informaci přinesla agentura Reuters s odvoláním na zdroj blízký jednání.

Foto: Handrejch Jan, Právo

Budova hlavní burzy na Wall Street v New Yorku

Článek

Alibaba jednala několik týdnů s hongkongskou akciovou burzou a místním regulátorem o akcionářské struktuře firmy. Debata se soustředila na to, zda by bylo možné, aby firma měla akcie na burze a současně aby si skupina zakladatelů a některých zaměstnanců mohla udržet kontrolu nad složením správní rady. Stranám se však nepodařilo dohodnout.

Vstup na burzu v New Yorku by usnadnil zakladateli firmy Jacku Maovi a jeho manažerskému týmu udržet si kontrolu nad firmou prostřednictvím duální akciové struktury. Podle zdroje si firma již najala americké právní firmy, aby začaly pracovat na přípravě primární nabídky akcií, a brzy si najme i banky, které by měly úpis akcií řídit.

Zástupci firmy Alibaba a hongkongské akciové burzy se ke zprávě odmítli vyjádřit.

Podle údajů, které v červenci zveřejnila společnost Yahoo, stouply příjmy společnosti Alibaba v prvním čtvrtletí letošního roku o 71 procent na 1,4 miliardy dolarů. Zisk se téměř ztrojnásobil na 669 miliónů dolarů. Yahoo je jedním z hlavních akcionářů Alibaby s podílem 24 procent. Největším akcionářem je japonská Softbak, která vlastní 35 procent. Ma, bývalý finanční ředitel a spoluzakladatel Joe Tsai a další nejvyšší představitelé firmy vlastní desetiprocentní podíl.

Hodnota vyšší než měl Facebook

Podle odhadů makléřských společností by hodnota firmy Alibaba mohla činit až 120 miliard dolarů. Americká sociální síť Facebook byla před svým loňským vstupem na burzu ohodnocena na 100 miliard dolarů.

Skupina Alibaba se zaměřuje na elektronické obchodování, tzv. e-commerce. V roce 1999 spustila provoz stránek Alibaba.com zaměřených na firmy. Cílem bylo propojit čínské výrobce se zákazníky v zahraničí. Spotřebitelský portál Taobao nabízí více než miliardu produktů a patří mezi 20 nejnavštěvovanějších stránek světa.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám