Hlavní obsah

Češi se chystají na dovolenou strávenou doma: Skupují bazény, vířivky i zmrzlinovače

Část Čechů pravděpodobně počítá s tím, že i letošní léto doma na zahradě nebo na chalupě. Prodejci totiž sledují vysoký zájem o vířivky, bazény a výrobníky zmrzliny. Meziročně stoupla také poptávka po vybavení na piknik či kempování. Čas u vody chtějí Češi prožít aktivně, v poslední době na internetu vzrostl zájem o paddleboardy. Vyplývá to ze čtvrteční ankety ČTK mezi prodejci.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ilustrační foto

Článek

Řetězec se zahradní technikou Mountfield letos u vířivek eviduje rekordní poptávku. "Například nyní v červnu vyskočily prodeje až šestinásobně proti srovnatelnému období v loňském roce," řekla mluvčí společnosti Kateřina Böhmová.

Lidé podle ní kupují akrylátové i nafukovací vířivky. Luxusní akrylátovou vířivku zákazníci v Mountfieldu pořídí od 99 990 korun, nafukovací od 12 500 korun. „Letos jsme se rozhodli nezdražovat i na úkor menšího zisku. A tím ještě více posílit naši pozici na trhu," dodala Böhmová.

Zájem neopadl v Mountfieldu ani u bazénů, které lidé v posledních dvou letech více kupovali kvůli omezenému cestování do zahraničí z důvodu pandemie koronaviru. „Covid sice ustoupil, ale obavy lidí vystřídala situace s válkou na Ukrajině, se zdražováním - a tím pádem zvýšení cen dovolených - a také rostoucí inflace," uvedla Böhmová.

Kempování v přírodě Čechy nepustilo ani po covidu

Domácí

Výkonný ředitel společnosti pro tvorbu a správu e-shopů Shoptet Samuel Huba řekl, že v květnu vzrostlo vyhledávání bazénů v českých e-shopech v meziročním srovnání o 127 procent. „Větší investice typu bazénu lidé už nechtějí odkládat, hlavně kvůli inflaci a s ní spojenému zdražování. Vidíme tendenci koupit dražší věci ještě za ´staré ceny´," uvedl.

Z dat nákupního rádce Heureky vyplývá, že lidé více kupují i dětské bazénky, za poslední týden poptávka vzrostla o 69 procent.

Firma Shoptet dále zaznamenala, že za poslední dva měsíce ve srovnání s předchozím obdobím vzrostlo vyhledávání u zmrzlinovačů, a to o 84 procent.

Okolí bazénu volte bezpečné a přirozené

Tipy a trendy

Šéf analytiků Heureka.cz Michal Buzek doplnil, že průměrná cena domácích výrobníků zmrzliny se na internetu pohybuje kolem 2500 Kč, což je stejně jako v předchozích měsících a letech. Výjimkou byl podle něj letošní únor, kdy cena stoupla na více než dvojnásobek a zmrzlinovače stály v průměru přes 5200 korun.

„V porovnání s loňskem se zdá, že se Češi více připravují i na venkovní aktivity," řekl Huba. V květnu podle něj meziročně vzrostlo vyhledávání piknikových dek o 127 procent, vybavení na kempování lidé hledali o 133 procent více než minulý rok v květnu.

V případě zábavy u vody jsou podle Buzka hitem internetu paddleboardy, u kterých v posledním týdnu vzrostl zájem o 76 procent. Lidé paddleboard v e-shopech pořídí v průměru za 6000 až 8000 korun, dodal.

Reklama

Výběr článků

Načítám